سفارش ۳۰۰ دستگاه موتور لیپ توسط ایرلاین هندی

سفارش موتور LEAP-1B توسط ایرلاین آکاسا

شرکت هواپیمایی هندی آکاسا و شرکت فرانسوی CFM اینترنشنال از توافق بر سر فروش موتورهای توربوفن روزآمد LEAP-1B برای تامین نیروی پیشران ۱۵۰ فروند هوا‌پیمای بوئینگ ۷۳۷مکس‌ این ایرلاین هندی خبر می‌دهند. توافق انجام‌شده بین دو طرف همچنین شامل تامین موتورهای یدکی و ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از موتورها است.

مقر اصلی شرکت آکاسا در بمبئی هند واقع شده و از اوت ۲۰۲۲ کار خود را آغاز کرده‌است. این ایرلاین هندی، پیش از این سفارشی برای خرید ۷۶ فروند هواپیمای بوئینگ ۸-۷۳۷ مجهز به موتورهای LEAP-1B ارائه کرده بود که نزدیک به ۲۲ فروند از این پرنده‌ها هم‌اکنون در خدمت عملیاتی این شرکت قرار دارند.

سفارش اخیر موفقیت بزرگی برای شرکت CFM اینترنشنال در بازار هند به شمار می‌رود. هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ فروند هواپیمای مجهز به موتورهای ساخت این شرکت در هند عملیاتی هستند و بالغ بر ۲۵۰۰ سفارش قطعی برای موتورهای لیپ از‌ مشتریان هندی دریافت شده‌است.

شرکت‌های جنرال الکتریک و سافران به‌عنوان مالکان CFM اینترنشنال، هر کدام به طور جداگانه سرمایه‌گذاری مفصلی را در هند انجام داده‌اند. این سرمایه‌گذاری شامل شراکت با شرکت‌های هندی با هدف ساخت قطعه و ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از موتورهای هوایی است.

خانواده موتورهای توربوفن لیپ رکورد نرخ فروش در بازار هوانوردی تجاری را به نام خود ثبت کرده‌اند و تاکنون بالغ بر ۴۵ میلیون ساعت پروازی در قالب ۱۸/۷ میلیون سیکل پروازی عملیاتی را به ثبت رسانده‌اند. بنابر ادعای شرکت سازنده، خانواده موتورهای لیپ که از سال ۲۰۱۶ وارد خدمت عملیاتی شده‌اند، تاکنون منجر به کاهش آلایندگی دی‌اکسیدکربن معادل ۳۰ میلیون تن شده‌اند.

منبع:

asianaviation

#موتور توربوفن #موتور لیپ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها