نیروگاه مراکش

جنرال الکتریک نیروگاه مراکش را هیدروژن‌سوز می‌کند

هیدروژن‌سوز شدن نیروگاه مراکش

واحد کسب‌وکارهای نیروگاهی شرکت GE Vernova به همراه دفتر ملی برق و آب آشامیدنی مراکش و شرکت ناورا از این کشور، تفاهم‌نامه‌ای را برای ارتقای نیروگاه لایون با هدف قابلیت استفاده از هیدروژن سبز به‌عنوان سوخت به امضا رسانده‌اند. توربین‌های گاز GE6B محصول شرکت جنرال الکتریک، در این نیروگاه نصب شده‌اند. این پروژه در چارچوب برنامه کلان دولت مراکش برای کاهش آلایندگی‌های دی‌اکسیدکربن از صنایع نیروگاهی و افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر به میزان ۵۲ درصد تا سال ۲۰۳۰ تعریف شده‌است.

در چارچوب تفاهم انجام شده، گام اول شامل انجام مطالعات امکان‌سنجی برای تبدیل سوخت نیروگاه حرارتی لایون به هیدروژن، با تمرکز بر ارتقای یک واحد از توربین‌های گاز نصب‌شده برای قابلیت سوزاندن ترکیب ۱۰۰ درصدی هیدروژن انجام خواهد شد. انتظار می‌رود فاز مطالعاتی و امکان‌سنجی پروژه به مدت دو سال به طول انجامد و در قالب آن جنبه‌های مختلف فناورانه و اقتصادی تبدیل سوخت این نیروگاه به هیدروژن و چالش‌های مرتبط با تعمیر، نگهداری و استفاده از سوخت توسط توربین‌های گاز مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

همچنین در قالب این پروژه، امکان یکپارچه‌سازی نیروگاه لایون با سایر منابع تجدیدپذیر تولید انرژی شامل نیروگاه‌های بادی و خورشیدی، مورد بررسی قرار می‌گیرد. دولت مراکش با جدیت استفاده فزاینده از سوخت هیدروژن و جایگزینی آن با سوخت‌های فسیلی را دنبال می‌کند.

منبع:

pumps-africa

#جنرال الکتریک #پروژه ارتقا

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها