تجهیزات نیروگاهی دوسان

تجهیزات نیروگاهی شرکت کره‌ای دوسان برای مشتریان عربستانی

تجهیزات نیروگاهی دوسان

شرکت دوسان کره جنوبی، از دریافت سفارش به ارزش ۱۱۴ میلیون دلار برای تامین توربین‌های بخار و ژنراتورهای مرتبط با هدف نصب در دو نیروگاه  سیکل ترکیبی در حال احداث در عربستان سعودی خبر می‌دهد. این شرکت کره‌ای سازنده تجهیزات نیروگاهی، یک واحد توربین بخار ۶۵۰ مگاواتی و یک واحد ژنراتور را به شرکت سپکو ۳ برای نصب در نیروگاه‌های طیبه و قسیم در عربستان سعودی تحویل خواهد داد.

یک شرکت چینی، مسئولیت ساخت و مهندسی دو پروژه نیروگاهی مذکور در عربستان سعودی را در قالب ایفای نقش بعنوان پیمانکار کلید در دست بر عهده دارد. در قالب این پروژه چهار واحد نیروگاهی به ظرفیت تولید برق عربستان افزوده می‌شود. انتظار می‌رود این چهار واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی هرکدام با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات تا سال ۲۰۲۷ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شوند.

شرکت برق عربستان و شرکت نیروگاهی آکوا، کنسرسیومی را برای تامین مالی و راهبری این پروژه‌های نیروگاهی تشکیل داده‌اند. نیروگاه طیبه۱ در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از جده واقع شده و نیروگاه قسیم در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال غرب ریاض پایتخت این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس راه‌اندازی خواهد شد. شرکت کره‌ای دوسان، عزم خود را برای جذب بازارهای بیشتر در منطقه خاورمیانه جزم کرده و انتظار می‌رود تا سال آینده، تجهیزات آن در مجموعه‌ای از نیروگاه‌ها با توان مجموع ۱۵ گیگاوات مورداستفاده قرار گیرد.

منبع:

kedglobal

#پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها