فروش توربین گاز به روسیه

کارکنان زیمنس برای کمک به فروش توربین گاز به روسیه نقره‌داغ می‌شوند

فروش توربین گاز به روسیه

دادستان‌های آلمانی در دادگاهی در هامبورگ، چهار شهروند آلمانی و یک شهروند سوئیسی فرانسوی را برای دور زدن تحریم‌ها و کمک به صادرات توربین‌های گاز محصول زیمنس به روسیه تفهیم اتهام کردند. بنابر اعلام یک روزنامه آلمانی به نقل از دادستان‌های این کشور، این پنج نفر در صادرات توربین‌های گاز محصول این شرکت آلمانی، مجموعا به ارزش ۱۱۱ میلیون یورو به شرکتی در سنت‌پترزبورگ مشارکت فعال داشته‌اند. بنابر اعلام مقامات قضایی آلمانی، مقصد نهایی این ماشین‌ها دو نیروگاه در شبه جزیره کریمه بوده‌است.

زیمنس در اعلامیه‌ای رسمی اعلام کرد که با دستگاه قضایی آلمان برای پیگیری این پروند همکاری کامل می‌کند و همچنین ادعا کرده که در پیگیری این پرونده که بازه زمانی ۲۰۱۵ تاکنون را دربر می‌گیرد، با نهادهای مسئول در آلمان همکاری داشته‌است. یکی از این پنج متهم کماکان در استخدام زیمنس است و بنابر اعلام دادستانی هامبورگ، هر پنج نفر جرم‌های منتسب به خود را رد کرده‌اند.

شرکت‌های غربی از سال ۲۰۱۴ پس از الحاق کریمه به روسیه، از فروش تجهیزات و صادرات محصولات خود به این منطقه منع شده‌اند. مجموعا ۴۱ کشور شامل آمریکا، کانادا، ژاپن،‌ نروژ، سوئیس، استرالیا، نیوزلند و انگلستان از جمله کشورهایی هستند که صادرات محصولات به شرکت‌های کریمه را منع کرده‌اند. دولت اوکراین در سال ۲۰۲۱، قوانین مربوط به تجارت در منطقه آزاد اقتصادی کریمه را لغو کرد و مانع هرگونه مبادله تجاری با این منطقه شد.

بنابر اعلام دادستانی آلمان، فعالیت‌های مرتبط با این پرونده از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و دو نیروگاه در سواستوپول و سیمفروپول میزبان توربین‌های گاز موردنظر که از طریق دور زدن تحریم‌ها به روسیه رسیده‌اند، هستند. شرکت فناوری توربین گاز زیمنس SGTT حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت روسی پاورماشین و زیمنس انرژی، به‌عنوان بخش روسی زیمنس در پروژ‌ه‌های نیروگاهی روسیه فعالیت‌ گسترده‌ای داشته‌است. زیمنس فعالیت خود در روسیه را پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین به حالت تعلیق درآورده‌است. در عین حال، مسئولان ارشد شرکت زیمنس در پرونده اخیر خود را قربانی روابط کاری سابق با شرکت روسی TPE قلمداد می‌کنند و همزمان بر همکاری کامل با دادستانی هامبورگ تاکید می‌ورزند.

منبع:

reuters

#زیمنس #توربین گاز صنعتی

۳ ۲ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها