همکاری عراق و شرکت GE Vernova

لقمه چرب و نرم عراق برای GE Vernova

همکاری عراق و شرکت GE Vernova

شرکت آمریکایی GE Vernova، از امضای چندین سند همکاری با دولت عراق خبر می‌دهد. این توافق‌ها همزمان با حضور هیات عالی‌رتبه عراقی در واشینگتن و در حاشیه نشست مشترک نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا انجام گرفته‌است. در قالب یکی از این اسناد، شرکت GE Vernova به وزارت برق عراق تعهد دارد تا پروژه‌های نیروگاهی را با هدف افزودن سه گیگاوات به ظرفیت شبکه این کشور انجام دهد.

همچنین توافقنامه همکاری برای تبدیل دو نیروگاه سیکل ساده سماوه و ناصریه به نیروگاه سیکل ترکیبی و افزایش ظرفیت نیروگاه المنصوریه بین طرفین به امضا رسیده‌است. علاوه بر این، شرکت GE Vernova قراردادی ۵ ساله برای ارائه خدمات نگهداری، پشتیبانی و ارتقای بالغ بر ۷۰ دستگاه توربین و ژنراتور در ۱۸ نیروگاه مختلف عراق مجموعا با ظرفیت ۷،۵ گیگاوات را امضا کرده‌است.

در قالب یکی از این پروژه‌ها، با هدف پشتیبانی از شبکه برق عراق در زمان پیک مصرف در تابستان ۲۰۲۴ قرار شده بسته ارتقا MXL2 برای دو واحد توربین گاز GT13E2 محصول GE Vernova در نیروگاه المنصوریه اعمال شود. در اقدامی دیگر، شرکت GE Vernova قصد دارد یک مرکز پایش و عیب‌یابی برای نظارت بر عملکرد توربین‌های گاز F9E خود نصب‌شده در ۱۸ نیروگاه‌ مختلف در عراق را راه‌اندازی نماید.

شرکت GE Vernova در یک دهه اخیر، بیش از ۱۹ گیگاوات به برق تولیدی در عراق افزوده ‌است. همچنین از سال ۲۰۱۵ تاکنون، در تامین منابع مالی به ارزش ۳ میلیارد دلار برای پشتیبانی از حوزه‌های انرژی عراق مشارکت فعال داشته‌است. این شرکت در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل در عراق دارد که ۹۵ درصد از آنها بومی هستند.

منبع:

tradearabia

#جنرال الکتریک #پروژه‌های نیروگاهی

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها