توربین‌های گاز تایلند

میتسوبیشی توربین‌های گاز تایلند را هیدروژن‌سوز می‌کند

هیدروژن‌سوز کردن توربین‌های گاز تایلند

میتسوبیشی از امضای یک تفاهم‌نامه با شرکت ملی برق تایلند برای بررسی و ارائه راهکارهای عملیاتی با هدف افزودن قابلیت استفاده از سوخت هیدروژن به توربین‌های گاز نیروگاهی تایلند خبر می‌دهد. امضای این سند همکاری در حاشیه ششمین نشست مشترک انرژی ژاپن و تایلند انجام شد که در اوایل ماه ژوئن به میزبانی توکیو برگزار گردید.

دولت تایلند این برنامه همکاری با شرکت فناور ژاپنی میتسوبیشی را به‌عنوان بخشی از برنامه جاه‌طلبانه خود برای کاهش آلایندگی کربنی تا ۲۰۵۰ برشمرده‌است. در قالب این همکاری، یک پروژه پایلوت در یکی از نیروگاه‌های دولتی تایلند در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود که فاز مطالعات امکان‌سنجی آن در ماه مارس ۲۰۲۵ کلید بخورد.

بخوانید: بهره‌برداری عملیاتی از توربین گاز پرقدرت میتسوبیشی در نیروگاه تایلند

در مرحله اول این برنامه جامع همکاری دو جانبه، فراهم‌آوردن امکان استفاده از ترکیب ۲۰ درصدی هیدروژنی در سوخت توربین‌های گاز نیروگاهی تایلند توسط میتسوبیشی هدف‌گذاری شده‌است. پیش از این، شرکت میتسوبیشی و شرکت ملی برق تایلند در سال ۲۰۲۴، تفاهم‌نامه‌ای را برای بهبود تجهیزات نیروگاهی و روزآمدسازی تاسیسات و تجهیزات ذخیره‌سازی انرژی به امضا رسانده بودند.

در عین حال، دولت تایلند برنامه مفصلی را برای تامین و نگهداری هیدروژن برای پشتیبانی از پروژه جاه‌طلبانه نیروگاهی خود در دستور کار قرار داده‌است. پیش از این، در ماه مارس ۲۰۲۴، میستوبیشی و شرکت دولتی نفت و گاز تایلند، قراردادی را برای انجام یک پروژه امکان‌سنجی با هدف بکارگیری آمونیاک به‌عنوان سوخت توربین‌های گاز نیروگاهی به امضا رسانده‌اند.

منبع:

power-technology

#سوخت هیدروژن #میتسوبیشی #توربین گاز نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها