پره داغ موتور توربوفن ترنت ۱۰۰۰

پره داغ جدید برای موتور توربوفن ترنت ۱۰۰۰ آزمایش می‌شود

پره داغ موتور توربوفن ترنت ۱۰۰۰

آزمایش پروازی برای ارزیابی عملکرد پره توربین پرفشار بهسازی‌شده جدید موتور ترنت۱۰۰۰ آغاز شده‌است. رولزرویس این موتور را برای نصب بر روی خانواده بوئینگ بی۷۸۷ عرضه کرده‌است. بنابر اعلام رولزرویس، اولین پرواز از این برنامه آزمایش و ارزیابی، در روز پایانی ماه ژوئیه انجام شد و به مدت یک ساعت و پانزده دقیقه به طول انجامید.

انتظار می‌رود این آزمایش‌های پروازی در قالب برنامه دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی از اداره هوانوردی فدرال آمریکا FAA تا هشت هفته دیگر به طول انجامد. پس از بروز مشکلات فنی متعدد برای پره‌های داغ موتور ترنت ۱۰۰۰ عملیاتی، رولزرویس تصمیم گرفت با سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکل را حل کند تا سهم خود در بازار را حفظ نماید. شرکت جنرال ‌الکتریک موتور GEnx را به‌عنوان رقیب ترنت ۱۰۰۰ به بازار عرضه کرده‌است.

بخوانید:مشکلات موتور توربوفن ترنت ۱۰۰۰ صدای مشتریان را درآورده‌است

شرکت بریتیش ایرویز که موتور ترنت ۱۰۰۰ را برای تامین پیشران ناوگان بوئینگ بی۷۸۷ خود انتخاب کرده بود، اخیرا تصمیم گرفته شش فروند از این پرنده‌ها را به موتور GEnx مجهز کند. چالش عملیاتی پره داغ روتور ترنت ۱۰۰۰، تعداد سیکل پروازی عملیاتی کمتر در مقایسه با رقیب خود است و بهره‌برداران باید سریع‌تر آن را تعویض کنند.

 از این رو، رولزرویس تصمیم گرفت با تخصیص بودجه داخلی معادل یک میلیارد پوند، این مشکل را حل کند همچنین بخشی از این بودجه، صرف بهبود عملکرد موتور ترنت XWB-97 تامین‌کننده نیروی پیشران هواپیمای ایرباس A350-1000 شد. انتظار می‌رود افزایش طول چرخه عملیاتی موتورهای ترنت ۱۰۰۰ و انجام این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۵ به میزان ۳۰ درصد نسبت به شرایط کنونی افزایش یابد.

منبع:

flightglobal

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها