توربین گاز پرقدرت بومی روسیه

افزایش ظرفیت تولید توربین گاز پرقدرت بومی روسیه

توربین گاز پرقدرت بومی روسیه

اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، وابسته به هلدینگ فناوری دولتی روستک، از احداث یک مجتمع مونتاژ نهایی در منطقه ریبینسک برای افزایش ظرفیت تولید نخستین توربین گاز پرقدرت بومی روسیه موسوم به GTD-110M خبر می‌دهد. با راه‌اندازی این مرکز جدید تا سال ۲۰۲۸، ظرفیت تولید این توربین گاز پرقدرت به ۴ واحد در سال افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود فعالیت‌های عمرانی برای ساخت این مرکز جدید با مساحت ۴۳ هزار مترمربع در طی سه سال آینده تکمیل شود.

نخستین بخش از فعالیت این پروژه در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی کلید می‌خورد. بنابر اعلام مدیران ارشد این مرکز، مونتاژ در محدوده کارخانه‌های شرکت ساتورن راه‌اندازی خواهد شد. در حال حاضر، کار بر روی مونتاژ نهایی دومین واحد عملیاتی ماشین GTD-110M برای نصب در نیروگاه سیکل ترکیبی ایوانوف در دست اجرا است.

بخوانید: توربین گاز پرقدرت بومی روسیه در کانون توجه نمایشگاه هاربین

نخستین واحد از این توربین گاز پرقدرت، در نیروگاه حرارتی اودارنایا در منطقه کراسنودار نصب و راه‌اندازی شده‌است. روس‌ها مدعی هستند این توربین گاز پرقدرت در مقایسه با نمونه‌های خارجی دارای ابعاد کوچیک‌تر و وزن کمتر بوده و در عین حال، مصرف سوخت کمتری دارد. ادعا شده که در ساخت قطعات محفظه احتراق این ماشین از روش تولید افزایشی استفاده شده‌است.

توان خروجی این توربین گاز ۱۱۵ مگاوات است و روسیه پیش از این، واردکننده توربین‌های گاز در این کلاس بوده‌است. انتظار می‌رود سه واحد توربین گاز GTD-110M دیگر در قالب برنامه ارتقا در نیروگاه نووچرکاسک تا سال ۲۰۲۶ تولید و عرضه شود. اتحادیه موتورسازان روسیه در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ایننوپروم در اکاترینبورگ مدلی از توربین گاز پرقدرت در معرض دید عموم قرار داده‌است.

منبع:

uecrus

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها