توربین گاز پرقدرت میتسوبیشی

توربین گاز پرقدرت میتسوبیشی در راه عربستان

توربین گاز پرقدرت میتسوبیشی

شرکت ژاپنی میتسوبیشی، از دریافت سفارش برای تامین یک توربین گاز پرقدرت از شرکت بازرگانی و ساخت سامسونگ عربستان سعودی خبر می‌دهد. در قالب این معامله، میتسوبیشی یک واحد توربین گاز روزآمد M501JAC در پیکربندی سیکل ترکیبی را به‌همراه یک توربین بخار صنعتی و تجهیزات جانبی مرتبط با آن برای نصب در نیروگاهی در عربستان سعودی تامین خواهد کرد.

توان خروجی این نیروگاه ۴۷۵ مگاوات است و پروژه توسعه و ساخت آن توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت ملی انرژی ابوظبی و شرکت ژاپنی نیروگاهی جِرا انجام می‌شود. این نیروگاه برق موردنیاز یک مجتمع بزرگ پتروشیمی در استان شرقی جبیل در عربستان سعودی را تامین می‌کند و ۵۱ درصد مالکیت آن به شرکت ملی انرژی ابوظبی و ۴۹ درصد دیگر آن به شرکت ژاپنی جرا تعلق دارد.

بخوانید: میتسوبیشی از افزایش ۷۰ درصدی سود خود خبر می‌دهد

مجتمع پتروشیمی مذکور که این نیروگاه برای تامین برق موردنیاز آن ساخته می‌شود، بخشی از برنامه توسعه ظرفیت راهبردی پالایش و پتروشیمی شرکت عربستانی آرامکو به ‌شمار می‌رود. بنابر اعلام میتسوبیشی، در قالب این قرارداد، برای نخستین بار توربین گاز M501JAC در عربستان سعودی نصب و راه‌اندازی خواهد شد. انتظار می‌رود فرآیند مونتاژ نهایی این ماشین پرقدرت، در مجموعه صنعتی به مساحت ۱۷۲۰۰ متر در خاک عربستان سعودی انجام شود.

توربین گاز کلاس JAC میتسوبیشی به‌گونه‌ای طراحی شده که قابلیت استفاده از ترکیب هیدروژن و گاز طبیعی به‌عنوان سوخت را دارد و علاوه بر انعطاف‌پذیری عملیاتی بالا، در زمان بسیار کوتاه راه‌اندازی می‌شود. علاوه بر این، میتسوبیشی یک قرارداد ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری بلندمدت با مالکان نیروگاه به امضا رسانده‌است.

 منبع:

power-technology

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها