موتور هیبریدی هوایی

موتور هیبریدی هوایی پیشنهاد روسیه برای پروژه مشترک کشورهای بریکس

موتور هیبریدی هوایی

اتحادیه موتورسازان روسیه UEC وابسته به هلدینگ فناوری دولتی روستک، از آماده‌سازی یک طرح برای ارائه به کشورهای بریکس با عنوان پروژه موشک در حوزه هوایی خبر می‎‌دهد. در قالب این طرح قرار است مراحل طراحی ساخت، تولید، تعمیر و نگهداری و خدمات پس ‌از فروش یک موتور هوایی هیبریدی روزآمد بعنوان پروژه مشترک کشورهای بریکس با محوریت روسیه تعریف و اجرا شود.

پیش از این در اواخر مرداد ماه، وزیر صنعت و تجارت روسیه در نشست وزرای کشورهای عضو بریکس پیشنهاد انجام پروژه مشترک در حوزه توربین گاز را ارائه کرده بود. اتحادیه موتورسازان روسیه اخیرا در نمایشگاه صنایع فناورانه روسیه، نمونه‌ای از یک موتور هیبریدی هوایی با توان ۵۰۰ کیلووات را در معرض عموم قرار داده بود. ساختار این موتور، ترکیبی از سامانه پیشرانش الکتریکی و توربین گاز است و بنابر ادعای سازندگان روسی آن، مصرف سوخت آن به مراتب کمتر از موتورهای توربینی هوایی است.

بخوانید: “پیشنهاد روسیه برای ساخت توربین‌ گاز مشترک توسط کشورهای بریکس

اتحادیه موتورسازان روسیه در چارچوب طرح ابتکاری پیشنهادی خود برای توسعه موتور هیبریدی هوایی پیشنهاد کرده که در گام نخست، کشورهای عضو بریکس اطلاعاتی از توانمندی‌های خود در حوزه ساخت قطعات و مجموعه‌های موتورهای هوایی را گردآوری کرده و در اختیار کمیته تخصصی مشترک این پروژه قرار دهد.

در گام بعدی انتظار می‌رود با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری اعضای بریکس، استانداردسازی و یکنواخت‌کردن رویه‌ها و دستورالعمل‌های صنایع پروازی با هدف دستیابی به یک پلتفرم مشترک برای توسعه یک موتور واحد و استفاده موثر از آن اجرا شود. بریکس یک سازمان بین‌المللی متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که از دسامبر ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرده و از اول ژانویه سال جاری میلادی، کشورهای مصر، ایران، امارات متحده عربی، عربستان و اتیوپی نیز به آن ملحق شده‌اند.

 منبع:

uecrus

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها