موتور ترنت 1000
خطوط هوایی ال نیپون، از تدوام چالش بر سر موتور توربوفن ترنت 1000 محصول رولزرویس خبر میدهد. این موتور محصول رولزرویس، نیروی پیشران ناوگان عملیاتی جت مسافربری بوئینگ 787 این شرکت ژاپنی را تامین میکند. بنابر آمار منتشرشده، شرکت ال نیپون، بالغ بر 78 فروند هواپیمای بوئینگ 787 مجهز به موتورهای ترنت 1000 در اختیار دارد که بخشی از آنها بخاطر چالشهای فنی موجود در بهرهبرداری این موتور زمینگیر شدهاند.
در عین حال، مدیریت عملیات پروازی این شرکت هواپیمایی ژاپن خاطرنشان کرده که بر اساس برنامهریزی انجامشده تا پایان مارس 2025، اخلال قابلتوجهی در عملیات پروازی بهویژه در مسیرهای دوربرد برای ناوگان عملیاتی این شرکت ایجاد نخواهد شد. اما تدوام بیش از حد این چالش ممکن است در سال آینده دردسرهای بزرگتری را ایجاد کند. چالش موتورهای ترنت 1000 پایان داستان پرماجرای ال نیپون نیست.
بخوانید: “هشدار ایمنی یاسا به کاربران موتور ترنت ۱۰۰۰ رولزرویس“
این شرکت 12 فروند جت مسافربری باریکپیکر ایرباس را در اختیار دارد که نیروی پیشران خود را از موتورهای توربوفن دندهای محصول پرتاندویتنی تامین میکنند. در سالهای اخیر، این موتورها نیز با مشکلات مختلف در تامین قطعات و همچنین اشکالات موردی در عملکرد برخی از اجزای خود روبرو بودهاند که تبعات ناشی از آن، دامن شرکت ال نیپون را نیز گرفتهاست.
عمده این چالشها، مربوط به هواپیمای بوئینگ 787 و ایرباس ای320نئو مجهز به موتورهای مذکور بودهاست. در عین حال، این شرکت انتظار دارد در آینده نزدیک 20 فروند هواپیمای بوئینگ 737-8 و 18 فروند هواپیمای پهنپیکر بوئینگ 777-9 را برای تکمیل ناوگان عملیاتی خود دریافت نماید.
منبع: