موتورهای توربوفن دنده‌ای دست از سر پرت اند ویتنی بر نمی‌دارد

دردسر موتورهای توربوفن دنده‌ای دست از سر پرت‌اندویتنی بر نمی‌دارد

دردسر موتورهای توربوفن دنده‌ای پرت‌اندویتنی

پرت‌اندویتنی از توافق با شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ویزایر مجارستان برای تداوم پشتیبانی و رفع عیب موتورهای توربوفن دنده‌ای خبر می‌دهد. در عین حال، یک شرکت هواپیمایی اروپایی دیگر بنام ایربالتیک از لغو پنج درصد از پروازهای برنامه‌ای خود در سال ۲۰۲۵ ناشی از مشکلات تعمیر و نگهداری موتورهای پرت‌اندویتنی خود خبر می‌دهد.

فارغ از این دو مثال، به نظر می‌رسد مشکلات پرت‌اندویتنی در حوزه تعمیر و نگهداری موتورها در سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد. ناوگان عملیاتی شرکت ویزایر بطور کامل از جت‌های مسافربری ایرباس تشکیل شده‌است. نزدیک به ۴۰ فروند از این هواپیماها معادل ۲۰ درصد از ظرفیت کل ناوگان پروازی به علت مشکلات ناشی از موتور زمین‌گیر هستند.

ببینید: مقایسه دو موتور قابل نصب بر روی ایرباس A320neo

شرکت پرت‌اندویتنی در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد بیش‌از هزار دستگاه از موتورهای توربوفن دنده‌ای ساخت این شرکت نیاز به بازرسی مجدد دارند. علت این فراخوان بزرگ، کشف ترک‌های ریز برروی قطعات داغ ناشی از خطا در عملیات پوشش‌دهی پودر اعلام شده‌است.

بنابر اعلام پرت‌اندویتنی، موتورهای نصب‌شده برروی ایرباس A320neo ساخته شده در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ باید مورد بازرسی قرار گیرد. پرت‌اندویتنی برای حل این مشکل و خطای فنی میلیاردها دلار هزینه متحمل می‌شود.

منبع:

hartfordbusiness

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها