جت مسافربری سه موتوره

پنج جت مسافربری سه موتوره نام‌آشنا [فیلم]

انتخاب تعداد موتور و نوع آنها برای یک هواپیما، بر حسب نوع ماموریت و نیازمندی‌های عملکردی انجام می‌شود. در حالی که امروزه اغلب هواپیماهای جت مسافربری با چیدمان دو موتور زیر بال تولید و عرضه می‌شوند، در دهه‌های پیشین، تنوع تعداد و چیدمان موتور بسیار بیشتر از امروز بود.

بخوانید: چرا هواپیمای فالکون ۷اکس محصول داسو سه موتوره است؟

در این کلیپ کوتاه، پنج جت مسافربری سه موتوره قدیمی به نمایش در آمده‌است. در دو مورد شامل بوئینگ ۷۲۷-۲۰۰ و توپولف۱۵۴ که شباهت هندسی زیادی به هم دارند، هر سه موتور در قسمت عقبی نصب شده، در حالی که سه هواپیمای دیگر شامل DC-10، MD-11 و L-1011 هندسه متفاوت دارند و به دو موتور زیر بال و یک موتور در قسمت انتهایی بدنه مجهز هستند.

منبع:

Civil Aviation

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest


0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها