بازار موتور هوایی غیرنظامی جهان، بر اساس ارزیابیهای انجامشده، در آستانه یک نقطه عطف مهم قرار دارد. با استناد به گزارشهای منتشرشده در این زمینه، تعداد موتورهای توربوفن عملیاتی CFM56-5B و Leap-1A محصول شرکت CFM اینترنشنال تا پایان سال ۲۰۲۷، از مرز ۶۵۰۰ دستگاه تجاوز میکند.
روند مشابهی برای موتورهای CFM56-7B و Leap-1B پیشبینی میشود. انتظار میرود تعداد موتورهای عملیاتی از این نوع تا سال ۲۰۳۰، از مرز ۱۰۵۰۰ دستگاه عبور کند. برآوردهای بازار موتور هوایی غیرنظامی نشان میدهد موتورهای CFM56-5B و ۷B بعد از این نقطه عطف، روندی پایدار و پیشبینیپذیر تا زمان بازنشستگی از خدمت را تجربه خواهند کرد.
بخوانید: “ثبت رکورد قدرتمندترین موتور هوایی غیرنظامی جهان برای جنرال الکتریک توسط گینس“
مطالعه این روندها بطور خاص دادههای ارزشمندی را در اختیار شرکتهای تامینکننده و اجارهدهنده هواپیمای مسافربری قرار میدهد. انتظار میرود در فاصله بین سالهای ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵، بیش از ۶۲ درصد از هواپیماهای ایرباس A320neo با موتور لیپ به مشتریان تحویل داده شوند.
در تحلیلی کلاننگر میتوان به این نتیجه رسید که فاصله معنادار زمانی بین رشد قابلتوجه تعداد ناوگان عملیاتی موتورهای لیپ با نمونههای پیشین از نسلهای قبلی رخ نمیدهد. همچنین به نظر میرسد موتورهای لیپ، سیطره خود بر بازار موتورهای هوایی غیرنظامی را حفظ خواهند کرد.
برآوردها نشان میدهد تا سال ۲۰۳۰، شاپ ویزیتهای سریع رشد چشمگیری خواهند داشت. این نوع شاپ ویزیتها شامل بازرسی اولیه و تعویض ماژول، بیش از ۶۰ درصد کل شاپ ویزیتهای موتورهای هوایی غیرنظامی را تشکیل خواهند داد.
انتظار میرود سهم این بخش در سالهای پیشرو با نرخ میانگین سه درصد افزایش یابد.
منبع: