شرکت هانی‌ول که مقر اصلی در فونیکس آریزونا واقع شده، از دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی برای یک قطعه مهم موتور هوایی ساخته‌شده با روش تولید افزایشی خبر می‌دهد. این قطعه غلاف یاتاقان موتور توربوفن ای‌تی‌اف3-6 است که به‌عنوان قطعه سازه مهم بر روی این موتور نصب شده‌است. هواپیمای گشت‌زنی دریایی فالکون 20جی محصول داسو، نیروی پیشران خود را از موتور توربوفن ای‌تی‌اف3-6 تامین می‌کند.

این موتور توربوفن قدیمی در دهه 1960 توسط شرکت گَرت طراحی شد و فرآیند دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی آن در سال 1967 تکمیل شد. کاربران این موتور در حال حاضر با چالش‌هایی برای تامین قطعات یدکی روبرو هستند. با توجه به تقاضای کم برای این موتور ناشی از تعداد پایین نمونه‌های عملیاتی آن، قطعاتی مانند غلاف یاتاقان به‌عنوان اجزاء مهم کلیدی در زنجیره تامین از اهمیت خاصی برخوردارند و دسترسی به آنها برای کاربران کنونی بسیار هزینه‌بر است. شرکت هانی‌ول با مشکلات فراوان خود را به تامین نیاز بهره‎‌برداران اندک این موتور مسئول می‌داند و طبق قوانین هوانوردی، این پشتیبانی باید تداوم داشته ‌باشد.

از این رو، استفاده از روش‌های تولید افزایشی برای سرعت بخشیدن و کاهش هزینه‌ها به‌عنوان یک راهبرد اصلی در دستور کار قرار دارد. غلاف یاتاقان به‌عنوان یک قطعه با سطح ایمنی بحرانی بر اساس استانداردها و روش‌های دقیق و منطبق بر دستورالعمل‌های هوایی از جمله قوانین سازمان هوانوردی فدرال تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید نمونه‌های اولیه این قطعه با موفقیت انجام شد و پس از دریافت مجوزهای لازم، تولید به تعداد کافی برای پشتیبانی از شبکه پروازی تا پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

 

منبع:

Metal AM

 

*پوشش حرارتی شرکت هانی‌ول برای توربین‌های گاز [فیلم]

*ساخت نوک مشعل با روش تولید افزایشی

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *