گسترش ظرفیت تعمیر موتورهای توربوفن دنده‌ای

شرکت پرت‌اندویتنی که در اوایل سال جاری میلادی از برنامه خود برای افزایش 30 درصدی ظرفیت تعمیر و نگهداری موتورهای توربوفن دنده‌ای خبر داده بود، اخیرا جزئیات بیشتری در این مورد را اعلام کرده‌است. در حال حاضر، دو مجموعه Delta TechOps و موتورهای هوایی MTU، شرکای اصلی پرت‌اندویتنی برای ارائه خدمات تعمیر، نگهداری و بازسازی موتورهای توربوفن دنده‌ای هستند.

شرکت Delta TechOps قصد دارد ظرفیت خود برای بازسازی موتورهای PW1500 را به 450 دستگاه در سال در یک دهه پیش‌رو برساند. این موتور توربوفن دنده‌ای، نیروی پیشران جت مسافربری روزآمد ایرباس A220 را تامین می‌کند. این شرکت همچنین موتورهای توربوفن PW1100-JM نصب‌شده بر روی ناوگان A320neo شرکت هواپیمایی دلتا را تامین می‌کند. ایرلاین آمریکایی دلتا، مجموعا بیش از 140 فروند هواپیمای مجهز به موتورهای توربوفن دنده‌ای در اختیار دارد.

بخوانید:موتورهای توربوفن دنده‌ای و تاثیر آنها بر بازار جهانی صنعت هوانوردی

شرکت Delta TechOps تاسیسات جدیدی در فرودگاه بین‌المللی آتلانتا با مساحت 14 هزار و 400 مترمربع مختص تعمیر و نگهداری موتورهای توربوفن دنده‌ای را در سال 2023 راه‌اندازی کرد. شرکت آلمانی MTU به‌عنوان شریک دیگر پرت‌اندویتنی در این حوزه، از افزایش ظرفیت سالانه بازسازی موتورهای توربوفن دنده‌ای به 600 دستگاه خبر می‌دهد.

شرکت MTU در سال 2015 به شبکه ارائه‌دهندگان خدمات تعمیر و نگهداری موتورهای توربوفن دنده‌‌ای پرت‌اندویتنی پیوست و نخستین موتورPW1100G-JM را در سال 2016 بازسازی کرد و هم‌اکنون در آستانه تکمیل هزارمین شاپ ویزیت برای موتورهای این خانواده قرار دارد. شرکت MTU، ظرفیت تعمیر و نگهداری موتورهای توربوفن دنده‌ای را در دو شراکت جداگانه خود با لوفت‌هانزا تکنیک و شرکت هواپیمایی چاینا ساوترن نیز افزایش خواهد داد. در همین حال، پرت‌اندویتنی از پیوستن مرکز تعمیر و نگهداری ساناد در ابوظبی به شبکه پشتیبانی از موتورهای توربوفن دنده‌ای خبر می‌دهد.

منبع:

aviationweek

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

مدیریت

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *