توربین گاز کلاس JAC ژاپن

توربین گاز روزآمد ژاپنی برای نیروگاه اماراتی

توربین گاز کلاس JAC ژاپن

بنابر اعلام مقامات ارشد حوزه انرژی امارات متحده عربی،‌ دولت این کشور قصد دارد جدیدترین نیروگاه گازسوز خود با بالاترین بهره‌وری را راه‌اندازی نماید. مدیرعامل شرکت ملی انرژی ابوظبی در دومین کنگره جهانی انرژی امارات اعلام کرد که فاز سوم نیروگاه سیکل ترکیبی فجیره با ظرفیت ۲.۴ گیگاوات، بزرگترین نیروگاه حرارتی گازسوز این کشور خواهد بود. این واحد نیروگاهی در کنار واحدهای اول و دوم نیروگاه تولید همزمان آب و برق فجیره راه‌اندازی خواهد شد و پس از عملیاتی‌شدن، برق موردنیاز بیش از ۳۸۰ هزار خانوار را تامین خواهد کرد.

بنابر برنامه‌ریزی انجام‌شده، این واحد نیروگاهی به توربین‌های گاز کلاس JAC محصول شرکت ژاپنی میتسوبیشی مجهز خواهد شد و بر این اساس انتظار می‌رود رکورد بالاترین بازدهی نیروگاهی در امارات و منطقه به نام آن ثبت شود. هنوز تاریخ دقیقی برای اجرای این پروژه اعلام نشده، اما مسئولان اماراتی این پروژه را گامی مهم در توسعه زیرساخت‌های تولید انرژی قلمداد می‌کنند.

بنابر راهبرد دولت امارات، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰، بیش از ۵۰ درصد از برق تولیدی این کشور با ملاحظات حذف آلایندگی محیطی تولید شود. مالکیت واحد سوم نیروگاه فجیره به طور مشترک به شرکت ملی انرژی ابوظبی و شرکت المبادله امارات با سهم ۶۰ درصدی و هلدینگ ژاپنی ماروبنی با سهم ۴۰ درصدی تعلق دارد.

منبع:

utilities

#میتسوبیشی #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها