پوشش دهی پره های داغ

راه‌اندازی خط پوشش دهی پره های داغ توربین گاز توسط پاور ماشین

پوشش دهی پره های داغ توربین گاز

پاور ماشین از راه‌اندازی آزمایشی خط پوشش دهی پره های داغ توربین گاز صنعتی در تاسیسات خود خبر می‌دهد. بنابر اعلام پاور ماشین، تجربیات پیشین در حوزه موتورهای هوایی، در کنار دستاوردهای اخیر متخصصان روسی، منجر به معرفی این فناوری برای پوشش‌دهی پره‌های داغ توربین‌های گاز صنعتی و استقرار خط مذکور شده‌است.

این خط پوشش‌دهی، شامل تجهیزات خودکار پاشش پرسرعت و همچنین کوره‌های خلا است. پوشش‌دهی پره‌های داغ توربین گاز با هدف حفاظت از آنها در برابر خوردگی و همچنین حرارت بسیار بالای محیط عملیاتی، عمر عملیاتی بیشتر آنها را در برخواهد داشت. این فناوری در کنار خنک‌کاری پره‌ها، بعنوان بخشی از کلیدی‌ترین فناوری‌های موردنیاز در توسعه توربین‌های گاز صنعتی قلمداد می‌شود. پاور ماشین از چند سال گذشته، ظرفیت خود برای تولید توربین‌های گاز متوسط و پرقدرت شامل دو نمونه GTE-65 و GTE-170 را در دستور کار قرار داده‌است.

” بخوانید: شرکت پاور ماشین به دنبال شریک برای ساخت پره توربین “

بنابر ادعای این شرکت، در ماه‌ پایانی سال ۲۰۲۲، مونتاژ اولین نمونه عملی توربین گاز پرقدرت روسی به پایان رسید. همچنین انتظار می‌رود که نخستین نمونه عملی ماشین GTE-65 تا سال ۲۰۲۴ تولید شود. در مارس ۲۰۲۳، آزمایش‌های جانب بر روی محفظه احتراق توربین گاز GTE-65 آغاز شد. بنابر برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط پاور ماشین، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، سالانه ۸ واحد نمونه عملیاتی از توربین‌های GTE-65 و GTE-170 به بازار این کشور عرضه شود. در گام بعدی، افزایش ظرفیت تولید این ماشین‌ها تا ۱۲ واحد در سال پیش‌بینی شده‌است.

ارائه خدمات تعمیر، نگهداری و پشتیبانی و تامین قطعات یدکی برای این ماشین‌ها نیز در برنامه کاری پاور ماشین قرار دارد. بیش از ۱۵۰ مهندس و کارشناس فنی در دفتر طراحی پاور ماشین مشغول به کار هستند و بیش از ۱۴۰۰ نفر تکنیسین و مهندس ساخت و تولید، در سه کارخانه اصلی و مجموعه‌های وابسته به آن، برای این شرکت، با تمرکز بر تولید توربین‌های گاز متوسط و پرقدرت کار می‌کنند.

منبع:

neftegaz

#توربین گاز صنعتی #پره توربین گازی #تعمیر و نگهداری توربین گازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها