نیروگاه کوبا

تسهیل پروژه ساخت نیروگاه کوبا با استمهال معوقات مالی توسط روسیه

پروژه ساخت نیروگاه کوبا

مقامات مسئول در روسیه، از موافقت با استمهال معوقات کوبا مربوط به وام اعطاشده به این کشور برای اجرای دو پروژه نیروگاهی خبر می‌دهند. این خبر پس از آن منتشر شد که اخیرا توافق‌نامه‌ای بین دولت‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های فی ‌مابین به امضا رسید. در قالب بخشی از این توافق، به کوبا اجازه داده شده تا بهره وام مورداشاره، معادل ۱.۴ میلیون یورو که قرار بود تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ پرداخت شود، در آینده تسویه شود.

بنابر گزارش‌های اعلام‌شده، مهلت زمانی تعیین‌شده جدید برای پرداخت این مبلغ توسط کوبا نیمه ژوئن ۲۰۲۵ اعلام شده‌است. همچنین مبلغ دیگری معادل ۲.۲ میلیون یورو بابت بازپرداخت بخشی از وام که قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۲ به روسیه پرداخت شود، به نیمه ژوئن ۲۰۲۸ منتقل شده‌است. همچنین توافق شده که دولت کوبا می‌تواند معوقات خود را در قالب روبل بازپرداخت کند.

در سال ۲۰۱۵، روسیه با اعطای وامی معادل ۱.۲ میلیارد دلار به کوبا برای توسعه پروژه‌های زیرساختی موافقت کرد. در قالب این وام بزرگ دولتی، پروژه بروزرسانی و توسعه دو نیروگاه ماکسیموگومز و هاوانای شرقی در دستورکار قرار گرفت. این دو نیروگاه حرارتی بخار، به ترتیب با ظرفیت مجموعا ۴۵۰ مگاوات و ۵۰۰ مگاوات، به توربین‌های بخار TVF-50-3600T محصول شرکت روسی پاورماشین مجهز هستند.

منبع:

eprussia

#پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها