ایرلاین هندی ایندیگو

ایرلاین هندی ایندیگو ۶۰ دستگاه موتور توربوفن پرقدرت ترنت می‌خرد

خرید موتور توربوفن پرقدرت ترنت ایرلاین هندی ایندیگو

رولزرویس از توافق با شرکت هواپیمایی هندی ایندیگو برای عرضه ۶۰ دستگاه موتور توربوفن پرقدرت روزآمد ترنت XWB-84 خبر می‌دهد. این معامله، نخستین توافق تجاری رولزرویس با این ایرلاین پیشرو هندی بشمار می‌رود. در قالب بخشی از این توافق، شرکت رولزرویس متعهد شده تا بسته پشتیبانی، نگهداری و خدماتی خود موسوم به TotalCare را در اختیار ایندیگو قرار دهد.

شرکت هندی ایندیگو در سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۱۰۰ میلیون مسافر را به ۱۱۰ مقصد داخلی و بین‌المللی رسانده‌است. این شرکت در زمره پیشروترین شرکت‌های هوایی جهان از منظر حجم جابجایی مسافر دسته‌بندی می‌شود. انتظار می‌رود موتورهای ترنت XWB بر روی ناوگان هواپیمای پهن‌پیکر A350-900 ایندیگو نصب شود. رولزرویس مدعی است خانواده موتورهای ترنت XWB دارای بالاترین بهره‌وری در میان موتورهای توربوفن سنگین کنونی جهان است.

مونتاژ نهایی این موتورها در تاسیسات رولزرویس در دربی انگلستان انجام می‌شود. موتورهای XWB نسبت به نمونه‌های اولیه خانواده ترنت، بالغ بر ۱۵ درصد کاهش در مصرف سوخت را محقق کرده‌است. همچنین مجوز لازم برای استفاده از ترکیب ۵۰ درصد سوخت پایدار هوانوردی موسوم به SAF برای موتورهای خانواده ترنت XWB صادر شده‌است.

منبع:

rolls-royce

#رولزرویس #موتور ترنت #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها