سود میتسوبیشی

میتسوبیشی از افزایش ۷۰ درصدی سود خود خبر می‌دهد

افزایش ۷۰ درصدی سود میتسوبیشی

شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی، در گزارش مالی اخیر خود منتهی به ماه مارس، از افزایش قابل‌توجه در سود و میزان فروش خود خبر می‌دهد. این غول صنعتی ژاپنی، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران صنعت توربین گاز جهان، پرچم‌دار انتقال سوخت از زغال‌سنگ و گاز طبیعی به هیدروژن در توربین‌های گاز نسل آینده است.

سود خالص میتسوبیشی برای سال مالی ۲۰۲۳ بالغ بر ۲۲۲ میلیارد ین، معادل ۱.۴ میلیارد دلار گزارش شده که این مقدار افزایش ۷۰ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. مجموع فروش این شرکت، با افزایش بی‌سابقه به ۴۶۵۰ میلیارد ین معادل ۲۹.۳ میلیارد دلار رسیده‌است.

برآوردها برای سال مالی جاری، تحقق سود خالص ۱.۴۵ میلیارد دلار و فروش نزدیک به ۳۱ میلیارد دلار را نشان می‌دهد. ارزش سهام شرکت میتسوبیشی در بازار بورس توکیو نیز به بالاترین میزان خود در طول تاریخ رسیده‌است. بنابر ادعای مدیران ارشد شرکت میتسوبیشی، این شرکت بیش از ۳۶ درصد از بازار جهانی توربین گاز از لحاظ مجموع توان تولیدی را در اختیار دارد.

همچنین از آمریکا و چین به‌عنوان بازارهای اصلی محصولات میتسوبیشی که عمدتا توربین‌های گاز صنعتی پرقدرت هستند، نام برده می‌شود. برآوردها نشان می‌دهد چین به تنهایی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از تقاضای جهانی برای توربین‌های گاز را به خود اختصاص داده‌است.

منبع:

nikkei

#میتسوبیشی

۱ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها