نیروگاه 780 مگاواتی اندونزی

آغاز بهره‌برداری از نیروگاه ۷۸۰ مگاواتی اندونزی مجهز به توربین‌ گاز آمریکایی

بهره‌برداری از نیروگاه ۷۸۰ مگاواتی اندونزی

شرکت آمریکایی GE Vernova، از آغاز بهره‌برداری عملیاتی از واحد سوم نیروگاه سیکل‌ ترکیبی Tambak Lorok در اندونزی خبر می‌دهد. این نیروگاه ۷۸۰ مگاواتی، در منطقه جاوای مرکزی واقع ‌شده و برق موردنیاز پنج میلیون خانه‌وار را تامین می‌کند. تجهیزات اصلی این نیروگاه محصول شرکت GE Vernova هستند که شامل یک ‌واحد توربین گاز پرقدرت GE 9HA.02 و یک ‌واحد توربین بخار STF-D650 است.

علاوه بر تامین تجهیزات اصلی این نیروگاه، شرکت GE Vernova قراردادی را با شرکت بهره‌بردار نیروگاه Tambak Lorok برای ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی به‌ مدت پانزده سال به امضا رسانده‌است.

ببینید: انتقال غول قدرتمند جنرال الکتریک به نیروگاه جاوا اندونزی

بنابر اعلام مقامات محلی، راه‌اندازی واحد نیروگاهی سیکل ‌ترکیبی جدید در راستای سیاست کلان انرژی ملی دولت اندونزی شامل کنارگذاشتن نیروگاه زغال‌ سنگ‌سوز و جایگزین آنها با نیروگاه‌‌های سیکل ‌ترکیبی گازسوز انجام شده‌است.

ادعا شده که استفاده از توربین گاز کلاس H ساخت GE Vernova در این نیروگاه، میزان آلایندگی را در مقایسه با نیروگاه‌های مشابه به میزان ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین این توربین گاز روزآمد آمریکایی، امکان استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی هیدروژن در سوخت ‌گاز طبیعی را دارد.

 منبع:

powerengineeringint

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها