ساخت پره فن موتور CFM56

در حالی که مشکلات ناشی از تحریم صنعت حمل‌ونقل هوایی روسیه از اوایل سال 2022 تاکنون به روشنی مشهود است، شرکت هواپیمایی S7 به دنبال برون‌رفت از این بحران به‌ویژه برای موتورهای CFM56 است. این شرکت که دومین ایرلاین بزرگ روسی بشمار می‌رود، در سال 2023، کارخانه صنایع الکترومکانیکی Berdsk را خریداری کرد.

این کارخانه ماموریت ساخت پره‌های فن موتور CFM56 برای پشتیبانی از ناوگان عملیاتی شرکت S7 را بر عهده گرفت. مدیران ارشد S7 اخیرا اعلام کردند که علیرغم موفقیت در ساخت این قطعه پرمصرف، کماکان چالش اصلی هزینه تمام‌شده بالای آن است. در قالب پروژه دیگری با همکاری مراکز پژوهشی روسیه، فناوری پوشش اسپری پلاسما برای بازسازی پره‌های داغ موتور CFM56 در کارخانه Berdsk با مدیریت دفتر طراحی شرکت S7 کلید خورده‌است. موتورهای CFM56 نیروی پیشران بیش ‌از نیمی از هواپیماهای موجود در ناوگان عملیاتی شرکت S7 را تامین می‌کنند.

بینید: فرآیندهای اصلی ساخت پره فن

این شرکت در حال حاضر 28 فروند جت مسافربری خانواده ایرباس ای320 و 19 فروند هواپیمای بوئینگ 737-800 را در خدمت عملیاتی خود دارد. وابستگی صنعت حمل‌و‌نقل هوایی روسیه به محصولات غربی بسیار بالا است و بنابر گزارش‌های منتشرشده در سال 2023، بالغ بر 89 درصد از سفرهای هوایی انجام‌شده در این کشور با استفاده از تجهیزات غربی رخ داده‌است.

شرکت S7 تکنیک بعنوان بازوی تعمیر و نگهداری گروه S7، پیش از این گواهینامه پارت 21جی از سازمان ایمنی هوانوردی اروپا یاسا را برای ساخت قطعات داخلی هواپیماها دریافت کرده بود. پس‌ از بروز مشکلات ناشی از تحریم‌های غرب، این مجوز توسط سازمان هواپیمایی کشوری روسیه تمدید شد و در حال حاضر، شرکت S7 مجاز است قطعاتی را برای نصب بر روی هواپیماهای ATR، ایرباس، بوئینگ، سسنا و امبرائر تولید و عرضه نماید.

منبع:

aviationweek

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

مدیریت

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *