موتور ترنت ۱۰۰۰
خطوط هوایی ال نیپون، از تدوام چالش بر سر موتور توربوفن ترنت ۱۰۰۰ محصول رولزرویس خبر میدهد. این موتور محصول رولزرویس، نیروی پیشران ناوگان عملیاتی جت مسافربری بوئینگ ۷۸۷ این شرکت ژاپنی را تامین میکند. بنابر آمار منتشرشده، شرکت ال نیپون، بالغ بر ۷۸ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ مجهز به موتورهای ترنت ۱۰۰۰ در اختیار دارد که بخشی از آنها بخاطر چالشهای فنی موجود در بهرهبرداری این موتور زمینگیر شدهاند.
در عین حال، مدیریت عملیات پروازی این شرکت هواپیمایی ژاپن خاطرنشان کرده که بر اساس برنامهریزی انجامشده تا پایان مارس ۲۰۲۵، اخلال قابلتوجهی در عملیات پروازی بهویژه در مسیرهای دوربرد برای ناوگان عملیاتی این شرکت ایجاد نخواهد شد. اما تدوام بیش از حد این چالش ممکن است در سال آینده دردسرهای بزرگتری را ایجاد کند. چالش موتورهای ترنت ۱۰۰۰ پایان داستان پرماجرای ال نیپون نیست.
بخوانید: “هشدار ایمنی یاسا به کاربران موتور ترنت ۱۰۰۰ رولزرویس“
این شرکت ۱۲ فروند جت مسافربری باریکپیکر ایرباس را در اختیار دارد که نیروی پیشران خود را از موتورهای توربوفن دندهای محصول پرتاندویتنی تامین میکنند. در سالهای اخیر، این موتورها نیز با مشکلات مختلف در تامین قطعات و همچنین اشکالات موردی در عملکرد برخی از اجزای خود روبرو بودهاند که تبعات ناشی از آن، دامن شرکت ال نیپون را نیز گرفتهاست.
عمده این چالشها، مربوط به هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس ای۳۲۰نئو مجهز به موتورهای مذکور بودهاست. در عین حال، این شرکت انتظار دارد در آینده نزدیک ۲۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸ و ۱۸ فروند هواپیمای پهنپیکر بوئینگ ۷۷۷-۹ را برای تکمیل ناوگان عملیاتی خود دریافت نماید.
منبع: