بیش از 40 درصد ناوگان هواپیمایی داخلی هند از خانواده هواپیماهای ایرباس ای320نئو متشکل شده‌است. اغلب این هواپیماها به موتور توربوفن پی‌دبلیو1100جی محصول شرکت پرت‌اندویتنی مجهز می‌باشند. سازمان هواپیمایی کشوری هندوستان از سال گذشته و پس از زمین‌گیر کردن 11 فروند ایرباس ای320نئو، بطور خاص و با وسواس بسیار زیاد عملکرد موتور پی‌دبلیو1100جی را زیر نظر گرفته‌است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که به طور مکرر، جت‌های مسافربری ایرباس ای320 نئو هند با لغو ناخواسته برخاست روبرو شده و در چند مورد خاموشی موتور در حین پرواز گزارش شده بود.

هواپیماهای ایرباس ای320نئو

سازمان هواپیمایی کشوری هندوستان اخیرا دو رهنمود ایمنی دیگر شرکت‌های ایندیگو و گوایر مرتبط با عملکرد موتور پی‌دبلیو1100جی منتشر کرده‌است. بر اساس یکی از این رهنمودها، همه هواپیماهای ایرباس ای320نئو مجهز به موتور پی‌دبلیو1100جی که از ماه اوت 2019 عملیاتی شده‌اند، باید به پره‌های طبقه سوم توربین کم‌فشار و جعبه دنده‌های بهسازی‌شده جدید مجهز شوند.

ارزیابی‌ها نشان می دهد که دو شرکت ایندیگو و گوایر، 127 فروند ایرباس ای320نئو مجهز به موتور پی‌دبلیو1100جی در ناوگان عملیاتی خود دارند.

هواپیماهای ایرباس ای320نئو

ایندیگو از اولین بهره‌برداران هندی موتور پی‌دبلیو1100جی به شمار می‌رود که تجربیات تلخی با آن دارد. این شرکت هندی در نمایشگاه هوایی پاریس 2019 از ایرباس درخواست کرد که 280 فروند سفارش جدید ایرباس ای320نئو این شرکت را به جای موتورهای پرت‌اندویتنی به موتور روزآمد لیپ محصول سی‌اف‌ام اینترنشنال مجهز نماید.

 

منبع:

Flight Global

 

*گشایش مرکز پایش برخط توربین‌های شرکت نفت هند

*رکورد دو میلیون ساعت پرواز عملیاتی برای موتورهای پرت‌اندویتنی در هند

*سفارش ۱۰ میلیارد دلاری ایرلاین هندی برای موتورهای هوایی

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *