شرکت هواپیمایی فلای دوبی، در حاشیه نمایشگاه هوایی بین‌المللی دوبی 2025 اعلام کرد موتور توربوفن سنگین  GEnx را سفارش داده‌است. قرار است این موتورها نیروی پیشران ناوگان جت مسافربری پهن‌پیکر دوربرد بوئینگ بی787 دریم‌لاینر این شرکت اماراتی را تامین کنند.

بر اساس توافق انجام‌شده با بخش هوافضایی شرکت آمریکایی جنرال الکتریک 60 دستگاه موتور توربوفن سنگین GEnx  به فلای دوبی تحویل داده می‌شود.

بنابر اعلام مدیران ارشد شرکت هواپیمایی فلای دوبی، علاوه بر این سفارش، تامین موتورهای یدکی و ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی بلندمدت نیز در توافق‌نامه امضاشده با جنرال الکتریک گنجانده شده‌است.

موتور توربوفن سنگین جنرال الکتریک برای دریم‌لاینر فلای دوبی

ناوگان هواپیماهای عملیاتی فلای دوبی اساسا از خانواده جت مسافربری باریک‌پیکر بوئینگ بی737-800 و 737مکس تشکیل شده و این شرکت از دو سال پیش تصمیم گرفت افزودن هواپیماهای پهن‌پیکر دریم‌لاینر را نیز در دستور کار قرار دهد.

در این چارچوب، سفارشی برای خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 787 توسط فلای دوبی ارائه شد. موتور توربوفن سنگین ترنت1000 محصول شرکت انگلیسی رولزرویس رقیب GEnx برای تامین نیروی پیشران هواپیماهای دریم‌لاینر است.

بر اساس آمار ارائه‌شده توسط جنرال الکتریک، موتور توربوفن سنگین GEnx نیروی پیشران دو سوم ناوگان عملیاتی هواپیماهای دریم‌لاینر را تامین می‌کند. درعین‌حال، فلای دوبی از این انتخاب خرسند است و امید دارد با پیوستن هواپیماهای پهن‌پیکر به ناوگان عملیاتی، سهم خود را از بازار پر رونق حمل‌ونقل هوایی منطقه افزایش دهد.

منبع:

flightglobal

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

aylar

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *