آکوا پاور

توافقنامه احداث پروژه‌های نیروگاهی بزرگ در ازبکستان توسط آکوا پاور عربستان

شرکت آکوا پاور، توافق‌نامه‌ای را به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار با وزارت انرژی ازبکستان به امضا رسانده که بر اساس بخشی از این توافقنامه، یک پروژه بزرگ نیروگاهی از نوع سیکل ترکیبی را با مجموع ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات در این کشور اجرا خواهد کرد. آکوا پاور که مقر اصلی آن در عربستان سعودی است، بعنوان شرکت توسعه‌دهنده و بهره‌بردار نیروگاه‌ها و تاسیسات آب شیرین‌کن فعالیت می‌کند.

بخشی از توافق مذکور، شامل یک قرارداد ۲۵ ساله برای خرید تضمینی برق و سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات است که بودجه تخصیص‌یافته برای آن ۱.۲ میلیارد دلار گزارش شده‌است. همچنین، در یکسری قرارداد جداگانه، مبالغی معادل ۵۵۰ میلیون دلار و ۱.۱ میلیارد دلار برای راه‌اندازی دو نیروگاه بادی در ازبکستان به ترتیب با ظرفیت ۵۰۰ و ۱۰۰۰ مگاوات مورد توافق طرفین قرار گرفته‌است.

نیروگاه سیکل ترکیبی جدید با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات، در شهر شیرین در منطقه سیردریا در کشور ازبکستان راه‌اندازی می‌شود. شرکت آکوا پاور مسئولیت ساخت، مهندسی، بهره‌برداری و نگهداری نیروگاه را بر عهده خواهد داشت. انتظار می‌رود بهره‌وری این نیروگاه سیکل ترکیبی بیش از ۶۰ درصد باشد. از طرف دولت ازبکستان، علاوه بر وزارت انرژی، وزارت سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی نیز توافقنامه‎‌های مرتبط را امضا کرده‌اند. به‌علاوه، آکوا پاور به وزارت انرژی ازبکستان تعهد داده که در کنار اجرای این پروژه‌ها، با اجرای یک برنامه آموزشی تخصصی، سطح مهارت و دانش فنی متخصصان ازبک را تقویت نماید.

 

منبع:

Diesel and Gas Turbine

 

*راه‌اندازی مرکز خدمات تعمیر و نگهداری سولزر در عربستان سعودی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها