شرکت سیاِفاِم اینترنشنال، برنامه ساخت موتورهای لیپ–1بی برای جت مسافربری بوئینگ 737مَکس را بدون تغییر در تعداد خروجی خط تولید خود ثابت نگه میدارد. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که شرکت آمریکایی بوئینگ در نرخ تولید هواپیمایی بی 737مَکس خود بازنگری کردهاست. بوئینگ اخیرا اعلام کرد که به جای تولید 52 فروند بی 737مَکس، از این پس تنها 42 فروند از این جت مسافربری باریکپیکر را در ماه تولید میکند. در ماه فوریه سال جاری میلادی، شرکت سافران اعلام کرد که تاخیر در تحویل موتورهای لیپ-1ای را جبران کرده و در سال 2019، این موتورها را سروقت مقرر به مشتریان تحویل میدهد.
در همان زمان، برنامه تولید موتورهای لیپ–1بی بطور متوسط سه هفته عقبتر از زمانبندی از پیش تعیین شده بود. شرکت فرانسوی سافران و بخش هوانوردی شرکت آمریکایی جنرال الکتریک، مالکان شرکت سیاِفاِم میباشند. در سه ماهه اول سال جاری میلادی، تعداد موتورهای تحویلی به مشتریان توسط سیاِفاِم به 577 عدد رسید، در حالیکه در مدت مشابه در سال 2018، این عدد 498 بود. درآمد بخش موتورهای هوایی شرکت سافران با افزایشی بیش از 19 درصد نسبت به سال گذشته، به 2.74 میلیارد یورو در سه ماه اول سال 2019 رسیدهاست.
منبع:
*بازار پررقابت خدمات تعمیر و نگهداری برای موتورهای لیپ