ویتنام

شکایت پاور ماشین از دولت ویتنام

شرکت روسی پاور ماشین بطور رسمی طرح دعوای خود علیه دولت ویتنام را به مرکز داوری بین‌المللی سنگاپور تقدیم کرده‌است. در این دادخواست، بازپرداخت هزینه‌های صرف‌شده توسط پاور ماشین در قالب پروژه ساخت نیروگاه حرارتی لانگ‌فو۱ در ویتنام مطالبه شده‌است. اجرای این پروژه، پس از تحریم دولت آمریکا علیه پاور ماشین به حالت تعلیق درآمد. بنابر اعلام منابع خبری در تابستان سال جاری، وزارت توسعه اقتصادی روسیه به‌طور رسمی یک اخطار قانونی را برای کارفرمای ویتنامی پروژه ارسال کرد و از آنها خواست، این مسئله در قالب گفتگو و رایزنی میان دولت‌های دو کشور حل و فصل شود.

پاور ماشین طرح دعوا در دادگاه بین‌المللی سنگاپور را پس از آن دنبال کرد که پاسخی توسط کارفرمای ویتنامی پروژه به دعوت وزارت توسعه اقتصادی روسیه ارسال نشد. مشکل از آنجا آغاز شد که نزدیک به ۳۰ درصد از تجهیزات موردنظر برای نصب در نیروگاه جدید ویتنام شامل توربین‌های بخار و ژنراتورها، محصول شرکت آمریکایی جنرال الکتریک هستند و همچنین سرمایه‌گذاران آمریکایی سهام عمده شرکت اسپانیایی تامین‌کننده مبدل حرارتی نیروگاه لانگ‌فو۱ ویتنام را در اختیار دارند.

بر این اساس، تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه پاور ماشین دامن این پروژه را نیز گرفته‌است. اگرچه گزارشی از مبلغ دقیق مورد ادعای پاور ماشین منتشر نشده، اما گمانه‌زنی‌ها از ادعای ۲۵۰ میلیون دلاری این شرکت بعنوان غرامت خبر می‌دهد. پاور ماشین در دسامبر سال ۲۰۱۴، قراردادی برای تامین دو واحد نیروگاهی ۶۰۰ مگاواتی برای نیروگاه لانگ‌فو۱ ویتنام با ارزش تقریبی ۹۳۰ میلیون دلار دریافت کرد.

 

منبع:

RBS

 

*تصویب طرح توسعه نیروگاهی ۲.۲ گیگاواتی توسط دولت ویتنام

*پروژه نیروگاهی جدید جنرال الکتریک در ویتنام

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها