جنرال الکتریک

پروژه نیروگاهی جدید جنرال الکتریک در ویتنام

جنرال الکتریک از امضای قراردادی جدید با شرکت دولتی تولید برق ویتنام برای تداوم تعمیر قطعات و خدمات پشتیبانی از نیروگاه‌های فومای ۲ و فومای ۴ در این کشور خبر می‌دهد. این دو نیروگاه بخشی از مجتمع تولید برق ۳۹۰۰ مگاواتی فومای در جنوب ویتنام هستند که نزدیک به ۱۰ درصد برق موردنیاز این کشور را تامین می‌کند. این قرارداد سرویس ۵ ساله جدید شامل تامین قطعات نو و بازسازی و ارائه خدمات نگهداری نیروگاهی با هدف پشتیبانی از کارکرد چهار واحد توربین گاز جی‌تی۱۳ئی۲ و توربین های بخار سیکل ترکیبی اس‌تی‌اف-دی۲۰۰ است.

ماشین‌های جی‌تی۱۳ئی۲ جنرال الکتریک از سال ۱۹۹۷ در این دو نیروگاه نصب شده‌اند و ارتقاء آنها به نسخه ام‌اکس‌ال۲ از سال ۲۰۱۶ کلید خورده که نتیجه آن افزایش توان خروجی به میزان ۶ درصد از ۴۴۰ مگاوات به ۴۶۵ مگاوات و افزایش بهره‌وری از ۵۱،۸ درصد به ۵۳،۷ درصد در پیکربندی سیکل ترکیبی شده‌است. بنابر گزارش‌های جنرال الکتریک، تاکنون بیش از ۱۷۰ توربین گاز جی‌تی۱۳ئی۲ در ۳۵ کشور مختلف دنیا نصب و راه‌اندازی شده که مجموعا ۱۴ میلیون ساعت عملیاتی را به ثبت رسانده‌اند.

قابلیت کارکردی این توربین در شرایط دمایی بسیار گرم و بسیار سرد از ۵۰ درجه زیر صفر تا مثبت ۵۵ درجه سانتیگراد و در دسترس بودن عملیاتی بالا معادل ۵ هزار ساعت عملیاتی در سال، آن را به گزینه‌ای جذاب برای مشتریان تبدیل کرده‌است. جنرال الکتریک تاکنون بیش از ۵۰۰ بازرسی سطح سی و ۳۹ پروژه ارتقاء ام‌اکس‌ال۲ را بر روی ناوگان عملیاتی ۱۳ئی۲ در نقاط مختلف جهان انجام داده‌است. تجهیزات جنرال الکتریک در تامین بیش از ۲۷ درصد برق موردنیاز ویتنام معادل ۵۵ گیگاوات نقش مستقیم دارد. ناوگان عملیاتی این شرکت در ویتنام شامل ۲۵ توربین گاز و ۷ واحد توربین بخار است.

 

منبع:

webwire

 

*پروژه زیمنس برای ارتقاء نیروگاهی در ویتنام

*شکایت پاور ماشین از دولت ویتنام

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها