کره جنوبی

اولین توربین گاز پرقدرت کره جنوبی در آستانه بهره‌برداری اولیه

شرکت صنایع سنگین دوسان موفق به تولید اولین توربین گازی پرقدرت بومی کره جنوبی شده‌است. در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹، اعلام شد که شرکت دوسان توافقنامه‌ای را با شرکت برق منطقه‌ای غرب این کشور برای تامین یک توربین گاز، برای نصب در نیروگاه حرارتی گیمپو منعقد کرده‌است. در قالب این پروژه که از آن بعنوان برنامه اثبات‌گر فناوری و توانمندی این کشور برای بهره‌برداری عملیاتی از اولین توربین گازی پرقدرت بومی یاد می‌شود، یک ماشین ۲۷۰ مگاواتی به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مراحل ساخت نیروگاه گیمپو از سال جاری میلادی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ تکمیل شود. شرکت دوسان قصد دارد توربین گاز ۲۷۰ مگاواتی بومی خود را سال آینده در نیروگاه در دست ساخت گیمپو مستقر کند. شرکت برق کره جنوبی به دوسان اجازه داد به مدت دو سال از این توربین گاز جدید به صورت آزمایشی بهره‌برداری کند. پروژه توسعه توربین گازی سنگین بومی این کشور با حمایت دولت این کشور توسط شرکت دوسان از سال ۲۰۱۳ کلید خورد.

مونتاژ نهایی این ماشین در دسامبر ۲۰۱۹ به پایان رسید و پس از آن آزمایش‌های کارخانه‌ای در تاسیسات شرکت دوسان در چانگوون کره جنوبی در دستور کار قرار گرفت. شرکت دوسان امیدوار است با موفقیت در این طرح آزمایشی وارد کلوپ اختصاصی تولیدکنندگان توربین‌های گاز پرقدت جهان شود.

 

منبع:

Power Engineering

 

*بومی‌سازی فناوری تعمیر توربین‌های گاز در کره جنوبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها