پایلون

ساخت نخستین پایلون برای نصب موتور توربوفن پی‌دی۱۴ روی جت مسافربری MC-21

شرکت روسی واسو واقع در شهر ورونژ، از پایان تولید اولین پایلون برای نصب موتور توربوفن پی‌دی-۱۴ محصول آویادویگاتل روی جت مسافربری اِم‌اِس-۲۱ خبر می‌دهد. بنابر اعلام این شرکت، تا پیش از این ۱۱ مجموعه دوتایی از پایلون برای نصب موتور روی هواپیمای روسی اِم‌اِس-۲۱ تولید شده‌است. لازم به ذکر است که نمونه‌های قبلی این جت مسافربری، به موتور پی‌دبلیو۱۴۰۰جی محصول پرت‌اند‌ویتنی مجهز شده‌اند.

شرکت واسو مدعی است که با تکیه بر دانش فنی دفتر طراحی خود، تغییرات لازم برای سازگار شدن پایلون‌های جدید با موتور پی‌دی-۱۴ را با در نظر گرفتن الزامات مربوط به سامانه‌های سوخت، هیدرولیک، اطفاء حریق و تهویه هوا اعمال کرده است. پس از انجام آزمایش‌های کارخانه‌ای و صحه‌گذاری، این پایلون‌ها جهت مونتاژ روی هواپیمای اِم‌سی-۲۱ به تاسیسات شرکت ایرکوت منتقل می‌شود.

پایلون

از سوی دیگر، شرکت واسو پوشش‌های جانبی و انتهایی موتور پی‌دی-۱۴ را نیز تولید می‌کند. در مجموع، بیش از ۱۲ درصد از قطعات سازه‌ای اِم‌سی-۲۱ توسط کارخانه واسو ساخته می‌شود. براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، طی چند ماه آینده، سه مجموعه دیگر از پایلون‌ها برای نصب موتور پی‌دی-۱۴ روی هواپیمای اِم‌سی۲۱ در این کارخانه تولید خواهد شد.

منبع:

Flight Global

 

*تولید هواپیماهای ام‌سی-۲۱ با موتور روسی به تعویق می‌افتد

*عرضه اولین جت مسافربری ام‌سی۲۱ مجهز به موتور‌های پی‌دی۱۴

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها