دلتا

سلول تست بزرگ شرکت دلتا تلاشی برای تحقق چشم‌انداز توسعه

بخش مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی دلتا موسوم به دلتا ‌تِک‌آپس، در سال ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین سلول تست موتورهای هوایی جهان را در تاسیسات خود مورد بهره‌برداری قرار داد. راه‌اندازی یک سلول تست جدید توسط یک شرکت هواپیمایی در آمریکا تا پیش از این، دست‌کم برای دو دهه انجام نشده بود. این سلول تست قادر است موتورهای مختلف با نیروی پیشران بیشینه ۱۵۰ هزار پاوند را مورد آزمایش قرار دهد. تا پیش از افتتاح این مرکز، سلول تست موجود شرکت دلتا تنها ظرفیت آزمایش موتورها با نیروی پیشران بیشینه ۶۸ هزار پاوند را داشت.

دلتا

در مقام مقایسه، لازم به ذکر است که پرقدرت‌ترین موتور توربوفن مورد استفاده در ناوگان هوایی شرکت دلتا که اتفاقا قدرتمندترین موتور هوایی جهان نیز به شمار می‌رود، نیروی پیشران بیشینه‌ای معادل ۱۱۵ هزار پاوند را دارد. این موتور، موسوم به جی‌ئی۹۰ محصول جنرال الکتریک بر روی هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰اِل‌آر شرکت دلتا نصب شده‌است. با توجه به ظرفیت ۱۵۰ هزار پاوندی این سلول تست روزآمد شرکت دلتا، واضح است این شرکت با نگاه به آینده قصد دارد ظرفیت تعمیر، نگهداری و بازسازی خود را برای بهره‌برداری از موتورهای توربوفن قدرتمندتر که در دهه‌های پیش‌رو وارد بازار می‌شوند در بالاترین حد ممکن حفظ نماید.

دلتا

این سلول تست جدید، در کنار کارگاه تعمیر و بازسازی روزآمد دلتا‌ تِک‌آپس با مساحت ۱۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع استقرار یافته‌است. در گام اول بهره‌برداری از سلول تست جدید شرکت دلتا، آزمایش و ارزیابی موتورهای ترنت ۱۰۰۰، ترنت ۷۰۰۰، ترنت اِکس‌دبلیوبی، پی‌دبلیو۱۱۰۰ و پی‌دبلیو۱۵۰۰ در دستور کار قرار گرفته‌است. مراحل ساخت و راه‌اندازی این مرکز ۱۸ ماه به طول انجامید و هم‌اکنون شرکت دلتا صاحب بزرگ‌ترین سلول تست عملیاتی موتورهای هوایی جهان است. ارتفاع این سلول تست نزدیک به ۱۵ متر و طول بخش‌های ورودی و خروجی هوا به ترتیب ۲۰ و ۲۴ متر است.

دلتا

شرکت دلتا ‌تِک‌آپس به‌عنوان موفق‌ترین مرکز تعمیر، بازسازی و نگهداری موتورهای هوایی در آمریکای شمالی در اکتبر ۲۰۱۵ توافق‌نامه‌ای را با شرکت رولزرویس به امضا رساند که براساس آن، مجوز تعمیر موتورهای محصول این شرکت را کسب نمود. بر این اساس، علاوه‌ بر موتور بی‌آر۷۱۵، امکان تعمیر و بازسازی موتورهای مختلف خانواده ترنت نیز توسط شرکت دلتا فراهم شد. مجموعه دلتا ‌تِک‌آپس با بیش از ۱۰ هزار مهندس و تکنسین، علاوه بر ارائه خدمات کامل تعمیر، نگهداری و بازسازی برای۸۵۰ هواپیمای فعال در ناوگان شرکت هواپیمایی دلتا و موتورهای نصب‌شده بر روی آن‌ها، در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ مشتری دیگر نیز خدمات خود را عرضه می‌کند.

سلول تست

راه‌اندازی سلول تست بزرگ جدید توسط شرکت دلتا ‌تِک‌آپس، بر اساس چشم‌انداز ترسیم شده توسط مدیران ارشد این شرکت، با هدف جذب بازاری معادل یک میلیارد دلار در حوزه خدمات تعمیر، بازسازی و نگهداری هوایی در افق پنج سال آینده انجام شده‌است. برآوردهای شرکت دلتا نشان می‌دهد که در ۳۰ سال آینده دست‌کم ۷ هزار موتور توربوفن در مرکز تعمیر و بازسازی و سلول تست جدید این شرکت، خدمات تخصصی دریافت خواهند کرد.

 

منبع:

Delta News

 

*اولین برنامه تعمیر موتور ترنت ۷۰۰۰ در تاسیسات شرکت دلتا

*بزرگ‌ترین سلول تست عملیاتی موتورهای هوایی جهان

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها