ترنت 7000

اولین برنامه تعمیر موتور ترنت ۷۰۰۰ در تاسیسات شرکت دلتا

فرآیند تعمیر و نگهداری اولین موتور ترنت ۷۰۰۰ محصول شرکت رولز رویس، نصب‌شده بر روی جت مسافربری ایرباس ای۳۳۰-۹۰۰نئو شرکت دلتا، در تاسیسات تعمیر و نگهداری تِک‌آپس متعلق به این شرکت هواپیمایی به‌طور کامل انجام شد. این فرآیند تعمیر و نگهداری در تاسیسات دلتا ایرلاینز در آتلانتا ایالت جورجیا انجام شد. مدیران مرکز تعمیراتی تک‌آپس شرکت دلتا، انجام این فرآیند تعمیر و نگهداری موتور روزآمد ترنت ۷۰۰۰ را به‌عنوان نقطه عطفی در کارنامه خود قلمداد می‌کنند و انتظار دارند در سال ۲۰۲۱، تعداد بیشتری از این موتورها را در مرکز خود تعمیر کنند.

موفقیت شرکت دلتا در حالی انجام شد که سایه سنگین مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کوید۱۹، تاثیرات منفی زیادی بر صنعت حمل و نقل هوایی جهان گذاشته‌است. در سپتامبر۲۰۲۰، اولین موتور پرت‌اندویتنی در مرکز تک‌آپس شرکت دلتا تعمیر و نگهداری شد. این موتور از نوع پی‌دبلیو ۱۱۰۰جی-جِی‌ام بود که قرار است بر روی هواپیمای ایرباس ای۳۲۱نئو نصب شود. شرکت دلتا به‌زودی هواپیماهای ای۳۲۱ نئو خود را دریافت خواهد کرد. در اوایل سال ۲۰۱۹، دلتا ایرلاینز از بزرگ‌ترین سلول تست هوایی عملیاتی جهان تا آن زمان در آتلانتا رونمایی کرد. این مرکز، قابلیت آزمایش عملکردی موتورهای رولز رویس ترنت ۱۰۰۰، ترنت ۷۰۰۰، ترنت اکس‌دبلیوبی و موتورهای توربوفن پرت‌اندویتنی پی‌دبلیو۱۱۰۰ و پی‌دبلیو۱۵۰۰ از نمونه‌های توربوفن دنده‌ای را دارا است.

ترنت 7000

ظرفیت این سلول تست ۱۵۰ هزار پاوند است و طیف کاملی از موتورهای توربوفن نصب‌شده بر روی هواپیماهای مسافربری باریک‌پیکر و پهن‌پیکر عملیاتی جهان را در بر خواهد گرفت. شرکت دلتا تقویت زیرساخت‌ها و ظرفیت تعمیر و نگهداری خود در قالب مجموعه تک‌آپس را به‌عنوان یک مزیت رقابتی قلمداد می‌کند و معتقد است با افزایش ظرفیت در چند سال اخیر، امکان ارائه خدمات به سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز وجود دارد. مدل مشابهی توسط شرکت آلمانی لوفت‌هانزا در قالب مجموعه لوفت‌هانزا تکنیک انجام شده که در زمره موفق‌ترین مرکز تعمیر و نگهداری هوایی جهان قلمداد می‌شود.

رولز رویس خانواده موتورهای توربوفن ترنت ۷۰۰۰ را برای تجهیز جت‌های مسافربری ایرباس۳۳۰نئو توسعه داده‌است. این موتور توسط شرکت دلتا برای تجهیز هواپیمای ای۳۳۰-۹۰۰نئو انتخاب شده‌است. به‌طور سنتی، شرکت هواپیمایی دلتا پس از انتخاب هواپیمای موردنظر خود ترجیح می‌دهد کل ناوگان عملیاتی آن را مبتنی ‌بر یک نمونه موتور مورد استفاده قرار دهد. از این جهت، به نظر می‌رسد این شرکت به یکی از کاربران اصلی موتور ترنت ۷۰۰۰ تبدیل شود. البته نکته مهم آن است که شرکت ایرباس تاکنون گزینه دیگری را به جز موتور رولز رویس ترنت۷۰۰۰، برای نصب بر روی هواپیمای ای۳۳۰نئو به مشتریان پیشنهاد نکرده‌است.

ترنت 7000

منبع:

simpleflying

 

*رضایت رولزرویس از تولید موتورهای ترنت ۷۰۰۰

*سلول تست بزرگ شرکت دلتا تلاشی برای تحقق چشم‌انداز توسعه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها