توربین گازی میتسوبیشی

پیشتازی میتسوبیشی در بازارهای جهانی توربین گازی

شرکت سامانه‌های نیروگاهی میتسوبیشی هیتاچی، رتبه اول را از حیث ظرفیت در بازار جهانی توربین گازی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ از آن خود کرده‌است. بر این اساس، در این مدت شرکت میتسوبیشی ۲۸.۵ درصد از مجموع ظرفیت سفارش داده‌شده جهانی معادل ۲۶۳۸ هزار مگاوات را به خود اختصاص داده‌است. افزایش سهم میتسوبیشی در بازار جهانی توربین گازی مدیون رشد سفارش‌های خارجی این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۰، به میزان ۱۹.۷ درصد است. مدیران ارشد این شرکت ژاپنی معتقد هستند عرضه توربین‌های گازی سری جِی‌اِی‌سی به‌عنوان یکی از مزیت‌های‌ رقابتی، موجب پیشتازی آنها در بازار شده‌است.

علاوه بر این، سهم میتسوبیشی از بازار توربین‌های صنعتی مشتق‌شده از موتور هوایی نیز افزایش یافته‌است. توربین‌های گازی سری جِی میتسوبیشی، از سال ۲۰۱۱ وارد چرخه عملیاتی شدند و در پیکربندی سیکل ترکیبی موفق به تحقق بهره‌وری ۶۴ درصد شده‌اند. مجموع ظرفیت نصب‌شده ناوگان توربین‌های سری جِی به رکورد یک میلیون ساعت عملیاتی رسیده‌است. افزایش سهم میتسوبیشی از حیث ظرفیت توربین‌های سفارشی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، بیش از هر چیز مدیون قطعی شدن سفارش نیروگاه یوتا در آمریکا برای دو واحد توربین گازی سری جِی‌اِی‌سی است. در حال حاضر، بیش از ۴۵ توربین گازی سری جِی در چرخه بهره‌برداری عملیاتی قرار دارند که در مجموع، توانی معادل ۲۵ گیگاوات را تامین می‌کنند. مشخصه‌های فنی بیش از ۱۰۴ واحد از این توربین‌ها برای سفارش‌گذاری به تایید مشتریان مختلفی از برزیل، کانادا، ژاپن، مکزیک، پرو، کره جنوبی، تایوان، تایلند و آمریکا رسیده‌است.

چندی پیش، شرکت میتسوبیشی یک واحد توربین گاز ۶۰ هرتزی کلاس جِی‌اِی‌سی در نیروگاه تاکاساگو را سنکرون کرده‌است. میتسوبیشی مدعی است رقبای جهانی این شرکت در نصب و راه‌اندازی توربین‌هایی با این حجم توان خروجی و بهره‌وری بسیار عقب‌تر از این شرکت می‌باشند. علاوه بر این، در کرانه دیگر طیف متنوع بازار توربین‌های گازی، میتسوبیشی با بهسازی و ارتقاء عملکرد توربین گازی مشتق‌شده از موتور هوایی اف‌تی۴۰۰۰ در تاسیسات آزمایشگاهی خود در فلوریدا گامی مهم را برداشته‌است. عرضه این توربین گازی کوچک و رضایت مشتریان مختلف به ویژه در آمریکای شمالی در دو سال گذشته مهر تاییدی بر انتخاب میتسوبیشی برای تقویت حضور در این حوزه از سال ۲۰۱۳ است. اولین نمونه توربین کوچک مشتق‌شده اف‌تی۴۰۰۰، در سال ۲۰۱۵ عملیاتی شد.

 

منبع:

Interfax

 

*توربین گاز میتسوبیشی برای نیروگاه تگزاس

*توربین پرقدرت میتسوبیشی سازگار با محیط‌زیست [فیلم]

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها