موتور هوایی

حمایت گازپروم از عرضه توربین جدید مشتق از موتور هوایی AL-31

مقام‏‌های محلی در منطقه اوفا از تولید یک موتور صنعتی مشتق‌شده از موتور هوایی جدید برای به‌کارگیری در ایستگاه‌های انتقال گاز در شرکت‌های (وابسته به روستک) مستقر در این منطقه خبر می‌دهند. یکی از حوزه‌های کلیدی موردتمرکز این شرکت‌ها در سال‌های اخیر، بر روی افزایش قابلیت‌اطمینان توربین گازی ای‌اِل-۳۱اس‌تی به‌عنوان نمونه مشتق از موتور هوایی ای‌اِل-۳۱اف معطوف بوده‌است. تاکنون ۷۷ واحد از این توربین صنعتی تولید شده‌است.

در قالب اجرای پروژه ارتقاء و افزایش قابلیت‌اطمینان، شرکت یوام‌پی‌او مستقر در اوفا موفق شده تا تعداد ساعت کارکردی مستمر بین دو خاموشی این ماشین را به میزان ۲.۶ برابر افزایش دهد. بر این اساس، با حمایت گازپروم، پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله، خط تولید کمپرسورهای صنعتی مبتنی بر موتور ای‌اِل-۳۱اس‌تی مجددا راه‌اندازی شده‌است.

موتور هوایی

این پروژه به‌عنوان بخشی از برنامه بزرگ‌تر دولت روسیه با هدف تامین نیاز منطقه سیبری به تجهیزات نیروگاهی و توربین‌های گازی صنعتی تعریف و اجرا می‌شود. بر اساس تجربه کسب‌شده در قالب اجرای پروژه بهسازی مذکور، شرکت یوام‌پی‌او به‌عنوان بخشی از اتحادیه موتورسازان روسیه (یوئی‌سی)، طرح جدیدی را برای توسعه موتور صنعتی ای‌اِل-۴۱ اس‌تی-۲۵ با ظرفیت ۲۵ تا ۴۲ مگاوات در دست اجرا دارد. نمونه مقیاس واقعی این موتور نسل جدید اولین بار در همایش بین‌المللی صنعت گاز سن‌پترزبورگ در سال ۲۰۱۹، در معرض دید عموم قرار گرفت. بر اساس برنامه زمان‌بندی، تولید نمونه‌های اولیه پیش‌تولیدی و آزمایش آنها در سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود و تا پایان سال ۲۰۲۲، آزمایش میدانی نمونه‌های عملیاتی اولیه صورت خواهد گرفت.

موتور هوایی

مدیران شرکت یوام‌پی‌او امیدوارند که با اجرای این پروژه، حضوری قدرتمند را در بازار تولید و عرضه توربین‌های گازی صنعتی سبک با کاربردهای تجاری تجربه نمایند. سفارش اصلی برای این توربین‌های گازی توسط شرکت گازپروم در ژوئن ۲۰۱۹ ارائه شد. بر این اساس، توربین‌های گازی صنعتی با بهره‌وری بالا مبتنی بر استفاده از یک ژنراتور گاز واحد با ظرفیت‌های متفاوت ۲۵، ۳۲ و ۴۲ مگاوات مورد درخواست گازپروم است. مجموعه شرکت‌های سازنده موتور مستقر در منطقه اوفا، بزرگ‌ترین خوشه صنعتی در حوزه توربین گاز روسیه به شمار می‌روند که در مجموع ۲۳ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند.

 

منبع:

Iadevon

 

*آمادگی گازپروم برای نقش‌آفرینی فعال در حمایت از بومی‌سازی توربین‌های گازی صنعتی

*مرور کارنامه شرکت کوزنتسف در حوزه توربین گاز

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها