قطب شمال

آماده‌سازی توربین روزآمد LM9000 برای پروژه گاز طبیعی قطب شمال

شرکت بیکر هیوز وابسته به جنرال الکتریک، از انجام اولین آزمایش صحه‌گذاری نخستین نمونه عملیاتی توربین گازی مشتق‌شده از موتور هوایی ال‌ام۹۰۰۰ خبر می‌دهد. این آزمایش، در تاسیسات ارزیابی توربوماشین‌های پیشرفته بیکر هیوز در شهرهای فلورانس و ماسا ایتالیا انجام شده‌است. در دسامبر ۲۰۱۸، شرکت نوواتک سفارشی برای تامین توربین‌های گازی مشتق‌شده از موتورهای هوایی ال‌ام۹۰۰۰ به بیکر هیوز ارائه کرد. قرار است این ماشین‎‌های روزآمد در پروژه جدید شرکت نوواتک در حوزه ال‌ان‌جی در قطب شمال مورد بهره‎‌برداری قرار گیرند.

آزمایش موفق توربین ال‌ام۹۰۰۰، گام مهمی در ورود پرقدرت این ماشین به بازار به شمار می‌رود. جنرال الکتریک مدعی است این توربین با بهره‌وری ۴۴ درصد بالاترین بهره‌وری سیکل ساده در دنیای توربین گازی را به نام خود ثبت کرده‌است. طراحی کاملا ماژولار توربین گازی ال‌ام۹۰۰۰ موجب شده فرآیندهای نگهداری و تعمیر آن بسیار ساده باشد و امکان استفاده از آن در کاربردهای مختلف محرک مکانیکی و تولید توان فراهم است. در حالی که شیوع گسترده ویروس کوید-۱۹ در ایتالیا مشکلات زیادی را ایجاد کرده، مدیران ارشد شرکت بیکر هیوز از انجام این آزمایش مهم در چین شرایطی بسیار خرسند هستند.

بنابر ادعای این شرکت، بیش از ۸۰ نفر از متخصصان جنرال الکتریک به صورت مجازی از نقاط مختلف دنیا بر مراحل مختلف این آزمایش شامل سرعت بیشینه و بار بیشینه نظارت داشتند. تعهدات بیکر هیوز در قالب پروژه ال‌ان‌جی قطب شمال موسوم به آرکتیک ال‌ان‎جی۲، شامل تامین تجهیزات تولید توان و راه‌اندازی سه واحد مایع‌سازی با ظرفیت تولید ۶.۶ میلیون تن گاز مایع در سال است. مقر اصلی شرکت بیکر هیوز، در هیوستون تگزاس واقع شده و جنرال الکتریک ۳۴.۸ درصد سهام آن را در اختیار دارد. بیش از ۷۰ هزار نفر برای این شرکت کار می‌کنند و درآمد آن در سال ۲۰۱۸، نزدیک به ۳۳ میلیارد دلار گزارش شده‌است.

 

منبع:

Baker Hughes

 

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دوازدهم)

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها