توربین گاز پرقدرت

پیشرفت پروژه توسعه توربین گاز پرقدرت در پاور ماشین

شرکت روسی پاور ماشین در ادامه انجام مرحله تحقیق و توسعه پروژه توربین گاز پرقدرت جی‌تی‌ئی-۱۷۰، نمونه اولیه برنر محفظه احتراق این ماشین را برای آزمایش‌های کارکردی آماده کرده‌است. در آینده نزدیک، این مجموعه که زیرسامانه‌ای از بخش احتراق توربین گاز جی‌تی‌ئی-۱۷۰ به‌شمار می‌رود، متشکل از برنر، شمع، چرخنده (Swirler) قطری و مجموعه سیم‌های مرتبط برای آزمایش به تاسیسات یکی از مجموعه‌های همکار پاور ماشین متخصص در اندازه‌گیری تجهیزات احتراقی منتقل خواهد شد.

انجام این آزمایش‌ها برای سپتامبر ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده که در قالب آن، علاوه بر صحه‌گذاری طراحی، کارکرد این اجزا نیز با دقت بررسی می‌شود. دفتر طراحی پاور ماشین برای طراحی و توسعه سامانه جرقه‌زنی ماشین جی‌تی‌ئی-۱۷۰ از یک شرکت هوایی پیشرو روس مشاوره گرفته‌است. بر اساس الزامات فنی، عمر این تجهیز معادل ۱۰۰ هزار ساعت و عمر سیم‌ها و شمع‌ها معادل ۳۵ هزار ساعت فرض شده‌است.

یکی دیگر از ملاحظات مهم موردتوجه پاور ماشین در توسعه این تجهیزات، تمرکز بر استفاده حداکثری از مواد اولیه و اجزا ساخته‎‌شده توسط شرکت‌های روسی در خاک این کشور ‌است. این رویکرد با دقت در راستای سیاست‌های حمایتی دولت روسیه در بومی‌سازی صنعت توربین گاز به ‌ویژه در حوزه توربین‌های گاز پرقدرت دنبال می‌شود.

 

منبع:

Eprussia

 

*تلاش دفاتر طراحی پاور ماشین برای تسریع طراحی و توسعه توربین‌های گاز پرقدرت

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها