طراحی و توسعه

تلاش دفاتر طراحی پاور ماشین برای تسریع طراحی و توسعه توربین‌های گاز پرقدرت

شرکت پاور ماشین، در قالب برنامه توسعه توربین‌های گاز پرقدرت، مراحل دیگری از فاز مهندسی شامل طراحی و مدلسازی را به صورت مستقل اجرا کرده‌است. دفتر طراحی این شرکت، اخیرا مدل ترمودینامیکی توربین گاز جی‌تی‌ئی۱۷۰-۱ را توسعه داده‌است. تحلیل‌گران صنعت نیروگاهی روسیه، این گام پاور ماشین را بسیار مهم ارزیابی می‌کنند. مدلسازی ترمودینامیکی امکان ارزیابی فرآیندهای دما بالا به‌همراه انتقال فیزیکی- شیمیایی را فراهم می‌آورد و داده‌های اولیه لازم برای طراحی اجزا و تجهیزات جانبی توربین‌های گاز را در اختیار تیم مهندسی قرار می‌دهد. این مدل‌های محاسباتی، امکان تعیین و شناسایی تاثیر متقابل هریک از اجزای توربین گاز و پارامترهای خروجی آن را مهیا می‌کند.

در مسیر ایجاد مدل ترمودینامیکی، عملکرد توربین گاز در شرایط محیطی مختلف تحلیل شده و جزئیات نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از ماشین معین می‌شود. داده‌های به‌دست‌آمده از این مدلسازی با نتایج حاصل از آزمایش‌های کارخانه‌ای و آزمایش روی نمونه پیش تولیدی جی‌تی‌ئی۱۷۰-۱ مقایسه و صحه‌گذاری می‌شود. انتظار می‌رود نمونه اولیه این ماشین تا سال ۲۰۲۲ آماده شود.

شرکت پاور ماشین در سال ۲۰۱۸، بطور همزمان توسعه دو توربین گاز با ابعاد مختلف شامل جی‌تی‌ئی-۶۵ و جی‌تی‌ئی-۱۷۰ را آغاز کرد. از آن زمان، دفاتر طراحی تخصصی برای این کار شکل گرفته و مستندات طراحی و توسعه مهندسی استخراج شده‌است. در حال حاضر، تولید اولیه قطعات ماشین جی‌تی‌ئی-۱۷۰ آغاز شده و کار روی نمونه روزآمد جی‌تی‌ئی-۶۵ بر اساس محصولات سابق این شرکت کلید خورده‌است. آزمایش‌های محفظه احتراق این توربین‌های گاز در مقیاس واقعی و در آزمایشگاه‌های پژوهشی روسیه انجام می‌شود.

پاور ماشین در پروژه تحقیق و توسعه این ماشین‌ها با مراکز پژوهشی نام‌آشنای روسیه همکاری نزدیک داشته‌است. پیروزی پاور ماشین در رقابت برای دریافت حمایت مالی وزارت صنعت و تجارت روسیه برای این پروژه، موفقیت چشمگیر این شرکت در سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود. با این حال، مدیران ارشد این شرکت از ناکافی بودن این حمایت‌های مالی گله‌مند هستند.

 

منبع:

Energy Land

 

*مشارکت پاور ماشین در پروژه ارتقاء نیروگاه سیردریا

*توافق پاور ماشین با تامین‌کنندگان تجهیزات ساخت و مونتاژ

*پاور ماشین آماده راه‌اندازی یک نیروگاه آزمایشی ویژه در روسیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها