جنرال الکتریک

افزایش درآمد بخش نیروگاهی جنرال الکتریک همزمان با کاهش فروش در تابستان ۲۰۲۰

بنابر اعلام بخش نیروگاهی شرکت جنرال الکتریک، فروش این واحد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، دوازده درصد کاهش داشته، درحالیکه مجموع درآمدهای آن با سه درصد افزایش روبه‌رو بوده‌است. این افزایش درآمد عمدتا با مدیریت هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری حاصل شده‌است. مجموع درآمدهای این بخش جی‌ئی در تابستان ۲۰۲۰، معادل ۴.۰۲۵ میلیارد دلار بوده، در حالیکه در مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، این رقم برابر با ۳.۹۲۶ میلیارد دلار گزارش شده‌است. سود جی‌ئی پاور نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۰۰ هزار دلار افزایش توام بوده‌است. در گزارش عملکرد اخیر بخش نیروگاهی جنرال الکتریک تصریح شده‌ که علیرغم مشکلات پیش‌آمده حاصل از همه‌گیری ویروس کوید-۱۹، تعهدات این شرکت نسبت به مشتریان به میزان ۹۵ درصد منطبق با زمان‌بندی برنامه‌ریزی‌شده محقق شده‌است.

گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که توربین‌های گاز نیروگاهی و توربین‌های گاز محرک مکانیکی جنرال الکتریک بازار نسبتا متعادلی را در این مدت از آن خود کرده‌اند. کاهش درآمدهای مشتریان ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده که عملکرد جی‌ئی پاور در بخش تعمیر، نگهداری، پشتیبانی و ارتقاء به‌ویژه برای مشتریان حوزه نفت و گاز با مشکلاتی روبرو شود. مدیران ارشد جی‌ئی پاور تمهیدات لازم را برای حضور فعال در بازاری با ظرفیت ۲۵ تا ۳۰ گیگاوات را اندیشیده‌اند.

سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری توربین‌های کلاس اچ‌ای در راهبرد بلندمدت این شرکت جایگاه ویژه دارد و تثبیت ۷۹ میلیارد دلار سفارش قطعی در کنار هفت هزار واحد توربین گاز نصب‌شده و ۱۸۰۰ واحد توربین گاز تحت پشتیبانی در قالب قراردادهای سرویس بلندمدت بخش نیروگاهی جنرال الکتریک را با چشم‌اندازی روشن نسبت به آینده پیش می‌برد‌. این شرکت در تابستان ۲۰۲۰، هفده سفارش برای توربین‌های گاز خود دریافت کرده که مجموع سفارش‌های دریافتی در سال ۲۰۲۰ را به ۳۲ واحد می‌رساند. این در حالی است که در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۹، جی‌ئی پاور ۵۲ سفارش دریافت کرده بود.

 

منبع:

diesel & gas turbine 

 

*آمار عملکرد بخش نیروگاهی جنرال الکتریک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها