بازرسی نیروگاهی

دو پروژه بازرسی نیروگاهی برای سولزر در روسیه

شرکت سولزر بازرسی عمده توربین‌های گاز جی‌تی‌ئی۱۶۰ در نیروگاه ولادیمیرسکایا و جی‌تی۱۳ئی۲ در نیروگاه نیژنِتورینسکایا در روسیه را در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ انجام داد. این نیروگاه‌ها متعلق به شرکت تی‌پلاس هستند. در نیروگاه ولادیمیرسکایا بازرسی کامل توربین گاز جی‌تی‌ئی۱۶۰ با استفاده از بروسکوپ انجام شد. همچنین عایق‌های محفظه احتراق توربین تعویض و پره‌های جدید برای مراحل اول و دوم توربین با پوشش حرارتی بهبودیافته نصب شد. بر این اساس، بازه زمانی بین بازرسی‌های اصلی برای این ماشین افزایش یافته‌است.

در بخش دیگری از این کار، پره‌ها، مشعل‌ها و حلقه‌های اتصالی بازسازی‌شده در مرکز خدمات سولزر در یکاترینبورگ، بر روی ماشین جی‌تی‌ئی۱۶۰ نصب شد. این پروژه اولین بازرسی و تعمیر اساسی این توربین از زمان آغاز به کار آن بود که توسط تکنسین‌های روسی شرکت سولزر در شرایط همه‌گیری کوید۱۹ انجام شد. سولزر قراردادی برای تامین خدمات پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات این نیروگاه تا سال ۲۰۳۳ را با شرکت تی‌پلاس امضا کرده‌است. خدمات مشابهی توسط تکنسین‌های روس شرکت سولزر برای توربین گاز پرقدرت جی‌تی۱۳ئی۲ در نیروگاه نیژنِتورینسکایا انجام شد.

خدمات انجام‌شده برای این ماشین شامل تعویض قطعات محفظه احتراق، پوشش‌های حرارتی پره‌های ثابت و متحرک و جایگزینی پره‌های مراحل اول، دوم و سوم توربین است. همچنین تجهیزات جانبی در این نیروگاه مورد بررسی دقیق قرار گرفت و قطعات لازم جایگزین شد. خدمت دیگر سولزر برای این نیروگاه، بررسی عملکرد سامانه پایش از دور نصب‌شده در آن بود. قرارداد خدمات پشتیبانی و نگهداری سولزر برای تجهیزات این نیروگاه تا سال ۲۰۳۴ اعتبار دارد.

 

منبع:

eprussia

 

*قرارداد تعمیر و نگهداری بلندمدت ماشین‌های V94.2 روسیه برای سولزر

*معرفی سامانه پایش وضعیت بی‌سیم توسط سولزر

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی