جنرال الکتریک

شکایت جنرال الکتریک از زیمنس و ادعای سرقت اسرار تجاری

شکایت جنرال الکتریک از رقیب سنتی‌اش زیمنس انرژی در دادگاه ایالتی ویرجینیا، در رأس اخبار صنعت نیروگاهی جهان قرار گرفته‌است. بنابر ادعای جی‌ئی، یکی از کارکنان بخش مالی زیمنس با سرقت اطلاعات محرمانه از جزئیات پیشنهاد مالی جنرال الکتریک موجب ‌شده تا زیمنس به طرز ناعادلانه‌ای در مناقصه‌ یک پروژه نیروگاهی ۳۴۰ میلیون دلاری در ایالت ویرجینیای آمریکا برنده شود.

بنابر گزارش رویترز، مناقصه‌ مذکور توسط شرکت دامینین انرژی برگزار شده بود و هدف از آن، تامین توربین‌های گاز و خدمات پشتیبانی و نگهداری بلندمدت از آنها بوده‌است. جی‌ئی در طرح شکایت خود مدعی شده که زیمنس ۱۶ ماه پیش مرتکب این خطا شده و در این مدت، این عمل غیرحرفه‌ای در سرقت اطلاعات تجاری را پنهان کرده‌است. از طرف مقابل، زیمنس اعلام کرده به محض اطلاع از این اقدام یکی از کارکنان خود، وی را تنبیه کرده و با او قطع همکاری نموده‌است.

در طرح شکایت جنرال الکتریک همچنین آمده که اطلاعات سرقت‌شده از جنرال ‌الکتریک موجب شده که زیمنس دست‌کم در ۸ مناقصه دیگر نیز برنده شود. بر این اساس، درآمد نامشروعی بالغ بر چند میلیارد دلار نصیب این شرکت آلمانی شده‌است. مناقصه موردنظر در ایالت ویرجینیا که محل اصلی شکایت جنرال الکتریک علیه زیمنس است، در بهار سال ۲۰۱۹ برگزار شده بود.

 

منبع:

Power Engineering

 

*زیمنس ادعای جنرال الکتریک در سرقت اسرار تجاری را فرصت‌طلبانه می‌داند

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها