سرقت اسرار تجاری

زیمنس ادعای جنرال الکتریک در سرقت اسرار تجاری را فرصت‌طلبانه می‌داند

زیمنس انرژی ادعاهای جی‌ئی در قبال سرقت اسرار تجاری را تلاشی فرصت‌طلبانه برای آسیب رساندن به یک رقیب بزرگ برشمرد. اتهام جنرال الکتریک علیه زیمنس، جدیدترین دعوای حقوقی در پرونده قضایی آمریکا بین این دو شرکت است. در ژانویه ۲۰۲۱، جنرال الکتریک شکایتی را علیه زیمنس انرژی مطرح کرد و مدعی شد که این شرکت آلمانی به اطلاعات محرمانه توربین‌های گاز جی‌ئی برای برنده شدن در میلیاردها دلار قرارداد دسترسی پیدا کرده‌است. بنابراین، شرکت جی‌ئی به دنبال دریافت صدها میلیون دلار خسارت است. در پاسخ به این ادعای جی‌ئی، زیمنس اعلام کرد که پرونده جنرال الکتریک، تلاشی فرصت‌طلبانه برای بهره‌برداری از یک پروژه توربین گاز است که اکنون لغو شده و هدف از آن تنها ضرر رساندن به یکی از رقبای خود در بازار توربین گاز است.

به گفته زیمنس، این اطلاعات تنها محدود به یک پروژه و شامل برخی از اطلاعات عمومی بوده‌است. اما جنرال الکتریک معتقد است که این سرقت گسترده و محاسبه‌شده اسرار تجاری باعث شده که زیمنس تاکنون میلیاردها دلار قرارداد را به چنگ آورد. جنرال الکتریک در یک دادگاه منطقه‌ای در ویرجینیا آمریکا، زیمنس را به سوء استفاده عمدی و مخرب از اسرار تجاری جی‌ئی متهم کرد. علاوه بر آن، هر دوی این شرکت‌ها در رابطه با اینکه یکی از کارکنان بخش مالی زیمنس طی مناقصه‌ای که توسط شرکت دامینین انرژی برگزار شده بود به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده، اتفاق نظر داشتند.

اما در دادخواست ارائه‌شده، جنرال الکتریک اظهار داشت که از ماه می سال ۲۰۱۹، برنده چندین مناقصه شده که شامل یک یا چند توربین از بسته پیشنهادی دامینین بوده‌‌است. علاوه بر آن، جنرال الکتریک مدعی شده از برخی از این پروژه‌ها سود ناچیزی به دست آورده‌است. یکی از این پروژه‌هایی که جنرال الکتریک برنده شده، شامل تامین چهار توربین جی‌ئی ۷اف.۰۵برای نیروگاه اف‌پی‌ال کریست در پنساکولا با همکاری شرکت برق فلوریدا (اف‌پی‌ال) بوده‌است. در این دادخواست همچنان اشاره شده که جنرال الکتریک توربین‌های جی‌ئی ۷اف.۰۵ خود را برای پروژه کریست با حاشیه سود منفی به اف‌پی‌ال فروخته‌است.

در پاسخ به آن، زیمنس ادعا کرد که جی‌ئی از پروژه ویرجینیا خسارتی ندیده، زیرا این پروژه لغو شده و سابقه طولانی جی‌ئی در زمینه توربین‌های گاز و آشنایی با قواعد این حوزه از کسب و کار با ادعای آن مبنی بر سوء استفاده غیرقانونی منافات دارد. این شرکت همچنان اعلام نموده اسرار تجاری موجود در شکایت، محرمانه و انحصاری نبوده و این شرکت ملزم به پرداخت هیچ‌گونه خسارت به جی‌ئی نمی‌باشد و درخواست اعاده دادرسی را دارد.

 

منبع:

diesel & gas turbine

 

*شکایت جنرال الکتریک از زیمنس و ادعای سرقت اسرار تجاری

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها