نیروگاه گازسوز

مقاومت در برابر برنامه‌ احداث نیروگاه گازسوز جدید در مونیخ

بر اساس همه‌پرسی از شهروندان مونیخ، سوزاندن زغال‌سنگ در نیروگاه این شهر باید از اوایل سال ۲۰۲۲ پایان یابد. با این وجود، این طرح به سرعت پیش نخواهد رفت، زیرا تولید برق و گرما برای مرکز ایالت باواریا و تمام مناطق جنوب آلمان ضروری است. سال‌ها در مورد چگونگی جایگزینی نیروگاه اختلاف وجود داشته‌است.

تولید همزمان برق و گرما

مدیریت این نیروگاه تصمیم گرفته، واحد قدیمی با سوخت زغال‌سنگ را با یک واحد گازسوز جایگزین کند که به اصطلاح نیروگاه توربین گاز و بخار نام گرفته و به‌طور همزمان به تولید موثر برق و گرما می‌پردازد. نیروگاه گرمایش جنوب از سال ۲۰۰۴ تاکنون از همین فناوری استفاده کرده‌است. اتمام نیروگاه سیکل ترکیبی جدید در شمال مونیخ برای سال ۲۰۲۶ الی ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده‌است. پس از آن، نیروگاه قدیمی با سوخت زغال‌سنگ می‌تواند از مدار خارج شود.

نیروگاه فسیلی چگونه با محیط زیست سازگار است؟

اما آیا چنین سرمایه‌گذاری در یک نیروگاه بزرگ سوخت فسیلی هنوز برای این دهه مناسب است؟

این نوع سیستم‌ها معمولا حدود ۴۰ سال کار می‌کنند تا از نظر اقتصادی قابل توجیه باشند. اما آلمان می‌خواهد حداکثر تا سال ۲۰۵۰ آلایندگی آب و هوایی در حوزه نیروگاهی را به صفر برساند و حتی مونیخ به عنوان مرکز ایالت باواریا قصد دارد این کار را تا سال ۲۰۳۵ انجام دهد. شهرداری اونترفوهِرینگ در شمال باواریا معتقد است که ساخت نیروگاه برق برای مونیخ ضروری نیست و قصد جلوگیری از توسعه این پروژه را دارد. اما مدیریت این نیروگاه قصد دارد، اطمینان نسبت به پایداری منبع انرژی در مونیخ را افزایش دهد و با اجرای این پروژه قادر خواهد بود حتی در صورت قطع برق در سراسر اروپا، شبکه برق مونیخ را فعال نگه دارد.

انجمن مدیریت انرژی و آب باواریا اعتقاد دارد که بایرن در زمستان، به خصوص برای دهه‌های آینده به برق حاصل از گاز طبیعی نیاز خواهد داشت و به همین دلیل، احداث نیروگاه تولید برق در مونیخ ضروری است. دولت باواریا برای تأمین برق این ایالت به نیروگاه‌های گازسوز متکی است. این نیاز در سال آینده و بعد از خاموش شدن دو نیروگاه هسته‌ای باقی‌مانده، حتی بیشتر نیز خواهد شد. با این وجود، پروژه احداث نیروگاه گازسوز توسط سرمایه‌گذاران خصوصی به دلیل نامشخص بودن چشم‌انداز بازگشت سرمایه متوقف شده‌است.

 

منبع:

br.de

 

*بازنگری در صنعت نیروگاهی آلمان

*آینده صنعت برق قاره سیاه مبتنی بر نیروگاه‌های گازسوز

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها