فروش برگن انجینز

فرآیند فروش برگن انجینز به روسیه متوقف شد

فرآیند فروش برگن اِنجینز به یک شرکت روسی با فشار دولت نروژ متوقف شد. در فوریه ۲۰۲۱، رولز رویس از توافق با شرکت روسی تی‌ام‌اچ اینترنشنال برای خرید و انتقال مالکیت برگن انجینز خبر داد. ارزش تقریبی این معامله ۱۵۰میلیون یورو برآورد شده‌است. این اقدام به‌عنوان بخشی از برنامه رولز رویس برای کسب درآمد دو میلیارد دلاری از محل فروش دارایی‌ها و واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه خود انجام می‌شد. قرار بود برگن انجینز به‌عنوان واحد کسب‌وکاری مستقل، در شرکت تی‌ام‌اچ اینترنشنال فعالیت کند.

مقر اصلی این شرکت در سوئیس واقع شده و در کشورهای مختلف شامل آرژانتین، کوبا، مصر، آلمان، مجارستان، اسرائیل و آفریقای جنوبی فعالیت دارد. تی‌ام‌اچ اینترنشنال به‌عنوان واحد بین‌المللی گروه روسی تی‌‎ام‌اچ فعالیت می‌کند. بنابر گزارش‌های منتشر شده، دولت نروژ نگرانی‌های امنیتی مربوط به نیروی دریایی خود را به‌عنوان یکی از دلایل اصلی مخالفت با واگذاری این شرکت به روسیه موردتوجه ویژه قرار داده‌است. بر این اساس، احتمال دستیابی روسیه به فناوری حساس مربوط به سامانه‌های پیشران شناورهای نیروی دریایی نروژ به‌عنوان یکی از اعضای ناتو، از نکات حساسیت‌برانگیز در این معامله به شمار می‌رود.

برگن انجینز از زمان تاسیس در سال ۱۹۴۶ تاکنون، بیش از ۷ هزار دستگاه موتور را به مشتریان خود ارائه کرده‌است. این ماشین‌ها علاوه بر مصارف دریایی، در تولید توان نیروگاهی نیز بکار گرفته می‌شوند. هم‌اکنون بیش از ۴ هزار واحد از این ماشین‌ها در حال خدمت عملیاتی هستند. ماشین‌های تولیدی برگن انجینز، توان خروجی از ۱۴۰۰ تا ۱۱۸۳۰ کیلووات را تامین می‌کنند. در این شرایط، باید منتظر واکنش دولت روسیه به این اقدام تحریک‌کننده دولت نروژ ‌بود.

 

منبع:

Diesel & gas turbine

 

*رولز رویس بخشی از کسب و کار خود را به یک شرکت روس می‌فروشد

*رولزرویس واحد نروژی خود را می‌فروشد

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها