نوآوری

نشان دولتی نوآوری برای توربین گاز پاور ماشین

توربین گاز پرقدرت جی‌تی‌ئی۱.۱۷۰ محصول شرکت پاور ماشین، نخستین نمونه در روسیه به شمار می‌رود که نشان نوآوری در حوزه تجهیزات تولید توان نیروگاهی را از دولت این کشور دریافت کرده‌است. این نشان و گواهینامه توسط وزارت صنعت و تجارت روسیه به پاور ماشین اعطاء شده‌است. شرایط اصلی برای دریافت این نشان نوآوری محصول در روسیه، بر این اصل استوار است که تولیدکننده مراحل طراحی و توسعه بومی محصول را بر اساس گزارش‌ها و اسناد فنی در مدت سه سال قبل از تاریخ صدور گواهینامه انجام داده باشد. همچنین مجوزهای مربوط به مالکیت معنوی و تولید محصول در خاک فدراسیون روسیه اخد شده باشند. شرکت پاور ماشین همه اسناد لازم برای دریافت مجوز محصول نوآورانه برای توربین گاز جی‌تی‌ئی۱.۱۷۰ را به وزارت صنعت و تجارت تحویل داده بود.

علاوه بر اسناد و مدارک مربوط به طراحی و توسعه این ماشین، اطلاعات فنی در مورد یک سامانه پایش از دور و تشخیص پیش‌دستانه عیوب برای این توربین گاز نیز توسط پاور ماشین ارائه شده‌است. دریافت این نشان، راه را برای شرکت‌های بهره‌بردار و همچنین نیروگاه‌هایی که قصد دارند از توربین جی‌تی‌‌ئی۱۷۰ در قالب پروژه‌های بهسازی و ارتقاء نیروگاه‌های حرارتی خود در خاک روسیه استفاده کنند‌، هموار می‌کند. دولت روسیه برنامه مفصلی را برای به‌روزرسانی زیرساخت‌های تولید توان در این کشور مبتنی بر استفاده از تجهیزات نیروگاهی دنبال می‌کند. بنابر برنامه زمانبندی دولت روسیه، نیروگاه‌های منتخب برای اجرای پروژه بهسازی و ارتقاء تا سال ۲۰۲۷ انتخاب شده‌اند.

قرار است در ماه جاری میلادی، دسته دیگری از این نیروگاه‌ها برای اجرای پروژه به‌روزرسانی در بازه زمانی سال ۲۰۲۷ و ۲۰۲۹ مورد ارزیابی قرار گیرند. انتظار می‌رود نیروگاه‌هایی برای این فاز از برنامه انتخاب شوند که در مجموع ۱۶۱۰ مگاوات توان خروجی را تامین می‌کنند. بکارگیری تجهیزات ساخت روسیه با اولویت برخورداری از نشان نوآوری در این نیروگاه مورد حمایت قرار می‌گیرد. با هدف حمایت حداکثری از محصولات ساخت روسیه، دولت این کشور برای بازه زمانی مذکور، حمایت مالی از خرید دست‌کم دو واحد توربین گاز با توان ۶۵ تا ۸۰ مگاوات، سه واحد توربین گاز با ظرفیت ۱۰۰ تا ۱۳۰ مگاوات و ۴ واحد توربین گاز با ظرفیت ۱۵۰ تا ۱۹۰ مگاوات را برای بهره‌برداران و نیروگاه‌های مجری طرح روزآمدسازی تضمین کرده‌است.

 

منبع:

eprussia

 

*ابررایانه روسی در خدمت طراحی توربین گاز پاور ماشین

*پیشرفت پروژه توسعه توربین گاز پرقدرت در پاور ماشین

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی