تور مجازی

تور مجازی زیمنس انرژی از سه نیروگاه شاخص

متخصصان زیمنس انرژی، در اقدامی منحصر به فرد، امکان بازدید مجازی علاقمندان را از توربین‌های گاز روزآمد این شرکت در سه نیروگاه شاخص فراهم آوردند. در این رویداد، ابتدا تصاویری زنده از یک مرکز آزمایش و ارزیابی در آمریکا به نمایش درآمد که در آن، توربین گاز ۶۰ هرتزی کلاس اچ‌ال زیمنس انرژی موسوم به اس‌جی‌تی-۹۰۰۰اچ‌ال آزمایش خواهد شد. در ادامه، با استفاده از تصاویر ارسالی یک پهپاد کوچک در نیروگاه کیدبی در انگلستان، محل استقرار نمونه ۵۰ هرتزی توربین گاز اس‌جی‌تی-۹۰۰۰اچ‌ال در این نیروگاه سیکل ترکیبی به نمایش درآمد.

سومین محلی که در این تور مجازی نشان داده شد، مرکز توسعه انرژی‌های پاک زیمنس در برلین بود. توربین گاز اس‌جی‌تی-۹۰۰۰اچ‌ال، به مجموعه‌ای از ۶ هزار حسگر یکپارچه مجهز شده و از حیث بهره‌وری و عملکرد، به‌عنوان یکی از روزآمدترین ماشین‌های تولید توان در جهان شناخته می‌شود. زیمنس انرژی در همکاری با شرکت آمریکایی دوک انرژی، نمونه‌ای از این ماشین قدرتمند را در مرکز احتراق توربینی لینکلن در ایالت کارولینای شمالی مورد آزمایش قرار می‌دهد. پس از تکمیل این برنامه آزمایش و ارزیابی فناوری، شرکت دوک در سال ۲۰۲۴، بهره‌برداری عملیاتی از نیروگاه را بر عهده خواهد گرفت.

در بخش ورودی هوای این مرکز آزمایشی، تدابیری اندیشیده شده‌ که شرایط محیطی مختلف شبیه‌سازی شود تا عملکرد توربین در محیط‌های عملیاتی در کشورهای مختلف گرم، سرد، خشک و مرطوب، بطور مجزا مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد. نیروگاه کیدبی انگلستان با توان خروجی ۸۴۰ مگاوات، بخش دیگری از این ارائه مجازی بود که حاصل ارتقاء نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز قدیمی در همین محل است. در بخش پایانی این تور مجازی، تلاش‌های زیمنس برای توسعه توربین‌های هیدروژن‌سوز و کاهش آلایندگی‌ها در قالب بخش‌های متنوع مرکز انرژی پاک در برلین معرفی شد.

 

منبع:

power engineering

 

*عرضه پرقدرت‌ترین توربین گازی کلاس اچ‌ال توسط زیمنس

*بستر آزمایشی جدید برای توربین‌های گاز اچ‌ال زیمنس در آمریکا

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها