نیروگاه موبایل

نیروگاه موبایل جنرال الکتریک برای عمان

جنرال الکتریک توافقنامه‌ای را با شرکت عمانی مرافیق برای ساخت و استقرار نیروگاه موبایل مبتنی ‌بر توربین گاز مشتق‌شده از موتور هوایی تی‌ام۲۵۰۰ در خاک این کشور به امضاء رسانده‌است. بنابر توافق انجام‌شده، شرکت برق روستایی عمان موسوم به تنویر، برق تولیدی از این نیروگاه موبایل شرکت مرافیق را به صورت تضمینی خریداری می‌کند. شرکت جی‌ئی، توربین‌های گاز تی‌ام۲۵۰۰ را با ظرفیت ۸۰ مگاوات برای نصب در این نیروگاه موبایل تامین می‌کند.

انتظار می‌رود فرآیند ساخت، انتقال، نصب و راه‌اندازی این نیروگاه موبایل توسط جنرال الکتریک در عمان در مدت ۵ ماه انجام شود. پس از آن، دست‌کم برای سه سال، این واحد در منطقه استقرار خود به تولید برق مشغول خواهد بود تا زمانیکه برق‌رسانی از طریق شبکه ملی ۴۰۰ کیلوولتی عمان در این محدوده تکمیل شود. این نیروگاه موبایل جایگزین دیزل ژنراتورهایی می‌شود که در این بخش از مناطق روستایی عمان تا پیش از این برق لازم را تولید می‌کردند. این جایگزینی علاوه ‌بر افزایش بهره‌وری و توان خروجی، آثار سوء زیست‌محیطی را نیز کاهش می‌دهد.

برآوردها نشان می‌دهد که به‌طور سالانه ۹۰ هزار تن آلایندگی دی‌اکسیدکربن در این منطقه کاهش می‌یابد که این میزان معادل کنار گذاشتن ۲۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌ها است. توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی تی‌ام۲۵۰۰ محصول جنرال الکتریک بیش از ۲۰ سال تجربه عملیاتی را پشت سر گذاشته و تاکنون ۳۰۰ واحد از آن‌ها به مشتریانی در نقاط مختلف جهان فروخته شده‌است. این ماشین امکان استفاده از سوخت‌های مختلف شامل گاز طبیعی و ال‌پی‌جی را دارد و راه‌اندازی آن تنها در مدت ۵ ثانیه انجام می‌شود و می‌تواند با نرخ ۲۰ مگاوات در دقیقه، به بار کامل عملیاتی خود برسد.

 

منبع:

tradearabia

 

*ثبت بزرگترین قرارداد زیمنس در عمان

*استقرار نیروگاه‌های موبایل ۳۰ مگاواتی برای حل مشکل تامین برق پورتوریکو

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها