هیدروژن

نیروگاه جدید تگزاس با قابلیت استفاده از هیدروژن

شرکت انترجی تگزاس قصد دارد یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۱،۲ گیگاواتی در ایالت تگزاس بسازد که قابلیت استفاده از ترکیب گاز طبیعی و هیدروژن بعنوان سوخت را خواهد داشت. بر اساس طرح پیشنهادی برای راه‌اندازی نیروگاه پیشرفته اورنج کانتی در نزدیکی شهر بریج سیتی ایالت تگزاس، برق موردنیاز بیش از ۲۳۰ هزار خانوار تامین خواهد شد. طرح شرکت انترجی تگزاس برای ساخت این نیروگاه مورد تایید مقامات محلی قرار گرفته و فعالیت‌های عمرانی پروژه، از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ کلید می‌خورد.

انتظار می‌رود این نیروگاه تا تابستان ۲۰۲۶ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شود. مسئولان پروژه بر قابلیت استفاده از سوخت هیدروژن در این نیروگاه بعنوان عاملی برای کاهش آلایندگی‌های کربنی، بعنوان یک مزیت بلندمدت یاد می‌کنند. پیش از این، شرکت انترجی تگزاس سابقه استفاده از هیدروژن برای مشتریان دیگر در آمریکای شمالی را در کارنامه خود داشته‌است. این نیروگاه نقش مهمی در تامین برق موردنیاز نواحی جنوب شهر تگزاس ایفا خواهد کرد و در این مناطق، ساخت مخازن نگهداری سوخت هیدروژن روندی افزایشی را دنبال می‌کند.

برآوردها نشان می‌دهد که بیش از ۷ هزار شغل مستقیم در طول مدت اجرای این پروژه در تگزاس ایجاد می‌شود و حدود ۱،۸ میلیارد دلار به اقتصاد منطقه کمک خواهد شد. پس از پایان مراحل ساخت و راه‌اندازی، با آغاز بهره‌برداری عملیاتی ۲۷ شغل مستقیم برای بهره‌برداری و نگهداری این نیروگاه ایجاد خواهد شد. شرکت انترجی تگزاس، پروژه‌های مختلفی را در بیش از ۲۸ کشور دنیا به انجام رسانده‌است.

منبع:

Diesel & gas turbine

 

*توربین گاز میتسوبیشی برای نیروگاه تگزاس

*پروژه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۰۰ مگاواتی در آلبرتا کانادا

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها