الحمریه

آغاز آزمایش راه‌اندازی دومین توربین گاز نیروگاه الحمریه

شرکت نیروگاهی شیپکو با همکاری جنرال الکتریک، دومین توربین گاز نصب‌شده در نیروگاه سیکل ترکیبی الحمریه در شارجه امارات را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد. این ماشین کلاس اچ دومین توربین ‌گاز نصب‌شده در نیروگاه الحمریه شارجه است که مجموعا توان خروجی آن به ۱.۸ گیگاوات می‌رسد. پس از تکمیل کارهای عمرانی و نصب تجهیزات، مرحله راه‌اندازی اولیه توربین گاز در محل استقرار خود در نیروگاه گامی مهم در عملیاتی کردن آن به‌‎ شمار می‌رود. قرارداد طراحی، ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه به همراه تعهد ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری ۲۵ ساله بین کنسرسیوم متشکل از جی‌ئی انرژی و شرکت ژاپنی سومیتومو با سازمان آب، برق و گاز شارجه به امضا رسیده‌است.

قرارداد انجام این پروژه، در سال ۲۰۱۹ بین طرفین به امضا رسید و شرکت شیپکو با سرمایه‌گذاری مشترک طرفین و مشارکت از لحاظ سرمایه‌گذاری اماراتی به‌عنوان مجری پروژه انتخاب شد. جنرال الکتریک متعهد شده که سه واحد توربین گاز ۹اچ‌ای.۰۱، سه واحد ژنراتور و سه واحد ژنراتور بازیافت حرارتی بخار را برای این نیروگاه تامین نماید. این نیروگاه ۴۰ درصد برق مورد نیاز شیخ‌‎نشین شارجه را تامین می‌کند و نقش مهمی در راستای راه ۲۰۳۰ دولت شارجه برای تحقق اهداف تامین انرژی ایفا خواهد کرد. پروژه ساخت و راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی الحمریه، فعالیتی بزرگ در مقیاس جهانی به شمار می‌رود که بیش از هفت میلیون نفر ساعت وقت از تیم کاری ۱۵۰۰ نفری پروژه به خود اختصاص داده‌است. افراد درگیر در این پروژه از ۲۰ ملیت مختلف انتخاب شده‌اند.

استفاده از سه واحد توربین گاز کلاس اچ جنرال الکتریک در این نیروگاه آلایندگی دی‌اکسیدکربن را به میزان چهار میلیون تن در سال کاهش می‌دهد. بنابر اعلام جی‌ئی، توربین‌های گاز این کلاس تاکنون توسط ۵۰ مشتری مختلف در ۲۰ کشور استفاده و عملیاتی شده‌است. مجموع توان تولیدی این ماشین‌ها ۲۶ گیگاوات و ساعات عملیاتی ثبت‌شده آنها از مرز یک میلیون ساعت می‌گذرد. ماشین‌های کلاس اچ جنرال الکتریک قابلیت استفاده از سوخت با ترکیب ۵۰ درصدی هیدروژن و گاز طبیعی را دارند. جنرال الکتریک بیش از ۸۰ سال سابقه در منطقه حاشیه جنوبی خلیج فارس دارد و تجهیزات آن در بیش از ۳۵۰ نیروگاه و مرکز صنعتی و نیروگاهی مختلف در این کشور نصب و راه‌اندازی شده‌است.

منبع:

zawya

*راه‌اندازی توربین گاز نیروگاه جدید شارجه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها